تیم ملی هندبال مردان ایران که صعود خود را به مرحله نیمه نهایی مسجل کرده بود آخرین بازی از دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا را با باخت برابر تیم بحرین پشت سر گذاشت.

شکست تیم ملی هندبال مقابل بحرین/ قطر حریف بعدی ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی از روز ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در دمام عربستان آغاز شده است. تیم هندبال ایران در مرحله گروهی با تیم های عربستان، هند، استرالیا هم گروه بود و توانست به عنوان تیم نخست و صدرنشین گروه راهی دور دوم شده و در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد.

شاگردان مانوئل فرناندز در مرحله دوم با تیم های بحرین، کویت و عراق هم گروه شدند. در این مرحله تیم ایران به ترتیب تیم عراق را با نتیجه ۲۸ بر ۲۵ و تیم کویت را در ثانیه آخر با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ شکست داد تا به این ترتیب به عنوان تیم دوم گروه ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازیها صعود خود را به رقابت های قهرمانی جهان مسجل کند.

اما امروز چهارشنبه ششم بهمن ماه تیم ایران در آخرین مسابقه مرحله دوم به مصاف تیم بحرین رفت. بحرینی ها رقیب جدی برای ایران بودند چرا که این تیم چند سالی است متحول شده و هم اکنون به عنوان بهترین تیم آسیا سابقه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده است.

هندبالیست های ایران نیمه اول این دیدار را در حالی با نتیجه ۱۹ بر ۱۰ از بحرین عقب افتادند که بنا بر نظر مانوئل بسیاری از بازیکنان کلیدی ایران در بازی نبوده یا زمان های کمی در میدان حضور داشتند. در نیمه دوم هم شرایط بازی به همین روال و با فاصله از تیم بحرین ادامه داشت و در نهایت تیم ایران با اختلاف ۱۰ گل و نتیجه ۳۶ بر ۲۶ متحمل اولین شکست خود در این رقابت ها شدند.

تیم هندبال کشورمان با قبول این شکست به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شد و با راهیابی به جمع چهار تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان- سوئد در سال ۲۰۲۳ را هم بدست آورد.

در دیگر بازی این گروه تیم عراق و کویت به نتیجه تساوی رضایت دادند. در گروه دوم مرحله دوم بازیها، تیم بحرین با ۶ امتیاز، ایران با ۴ امتیاز و عراق و کویت با یک امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

از گروه اول مرحله دوم بازیها، تیم قطر با ۶ امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد. عربستان و کره جنوبی هر دو در امتیاز دو برابر هستند. با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان تیم کره جنوبی مبتلا به کرونا شده اند، بازی این تیم برابر قطر با نتیجه فنی ۱۰ بر صفر اعلام شد. برای مسجل شدن حضور تیم عربستان در مرحله نیمه نهایی باید منتظر نتیجه بازی این تیم با ازبکستان باشیم.

به این ترتیب سه تیم ایران، بحرین، قطر راهی مرحله نیمه نهایی شدند. تیم ایران و قطر برای راهیابی به دیدار فینال روز شنبه با یکدیگر روبرو می شوند و قطعاً با توجه به اینکه این تیم متشکل از بازیکنان تبعه اروپایی و آفریقایی است کار برای تیم ایران بسیار سخت خواهد بود. تیم بحرین هم با تیم دوم گروه دوم مسابقه خواهد داد.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی (لهستان- سوئد) از ۲۸ دی الی ۱۱ بهمن ماه به میزبانی دمام عربستان برگزار می‌شود و ۵ تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.