فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست فدراسیون ایران برای حضور تماشاگران طبق پروتکل های بهداشتی موافقت کرد.

موافقت FIFA و AFC با حضور تماشاگران تیم ملی ایران در ورزشگاه

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون فوتبال ایران برای پذیرایی احتمالی از تماشاگران فوتبال در جریان دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق درخواست خود را به فیفا و AFC ارسال کرد تا آنها نظر نهایی خود را در این باره اعلام کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به این موضوع ضمن اعلام رعایت پروتکل‌های بهداشتی مندرج در بازی‌های بین‌المللی از ایران خواست تا موضوع را با AFC در میان گذاشته و با تأیید ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و افسران اجرایی این دیدار، از هواداران پذیرایی کنند.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است با توجه به سویه «اُمیکرون» نیاز است تا مجوزهای داخلی برای حضور هواداران صادر شود تا مشکلی از لحاظ ایمنی اجتماعی برای شهروندان به وجود نیاید.

AFC نیز با بررسی شرایط ورزشگاه آزادی و همچنین تصمیم بر استفاده ۲۰ درصدی از این ظرفیت مجوز حضور هواداران در بازی تیم ملی ایران و عراق را به شرط تزریق واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی به فدراسیون فوتبال ایران داده است.

همچنین فدراسیون فوتبال ایران متعهد شده است در صورت ورود هواداران اطلاعات بهداشتی مربوط به هر یک از تماشاگران را به وضوح از طریق سامانه بلیت فروشی دریافت می‌کند تا در صورت نیاز در اختیار مسئولان اجرایی نیز قرار دهد.

از این رو با توجه به جلسات متوالی چند روز گذشته در داخل کشور، فدراسیون فوتبال منتظر اعلام وزارت ورزش برای معرفی سامانه بلیت فروشی است تا بتواند از هواداران پذیرایی کند. ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا قرار است تصمیم گیری نهایی را انجام داده و به نهادهای مرتبط با برگزاری بازی ایران و عراق با حضور تماشاگر اعلام کند /.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق ساعت ۱۸ پنجشنبه هفته جاری در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه آزادی به مصاف همدیگر می‌روند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.