رییس قوه قضائیه گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات قضایی از جمله برخی مشکلات اداری، تامین تجهیزات و امکانات و ساختمان زندانها در استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مجموعه قضایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز جمعه در جمع‌بندی سفر ۲ روزه خود و معاونانش به استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ علاوه بر اعتبارات ملی و جاری طی سه سال اختصاص خواهد یافت تا بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.

وی ادامه داد: برخی ساختمانهای زندان و پزشکی قانونی در این استان از نظر مکان و تجهیزات نامناسب هستند و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که امیدواریم با همت مسوولان استانی این مشکلات رفع شود.
رییس قوه قضائیه گفت: برای حل مشکلات داخلی مجموعه قضایی در استان از نظر کمبودها، استاندار این استان با روحیه انقلابی قول کمکهایی در حد مقدور را داده‌ است.
وی افزود: سفرهای استانی قوه قضائیه در سالهای اخیر یک روزه بود اما به خاطر اهمیت مشهد و خراسان رضوی و پذیرابودن سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی، این سفر ۲ روزه شد تا بیشتر بتوانیم به اهداف خود برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع)، نشستهایی با مراجع عظام، اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد که نتایج پرباری داشت و از نزدیک و بدون واسطه در جریان مشکلات مردم و استان قرار گرفتم.
وی گفت: رفع مشکلاتی که مستقیم می‌توان به آن ورود کرد و مشکلات مربوط به حقوق عامه در دستور کار قرار گرفت و دستوراتی در این زمینه صادر شد، برخی دیگر از مشکلات نیز از طریق حضور قوه قضائیه در شوراهای مختلف قابل حل است که پیگیری لازم انجام خواهد شد و امیدوارم در جهت رفع مشکلات قدم موثر برداریم.

رییس قوه قضائیه افزود: بازدید از مجموعه های قضایی توسط مدیران عالی قوه قضائیه و سفر آنها به هفت شهرستان خراسان رضوی از دیگر بخشهای این سفر بود که بازخورد خوبی داشت و مدیران این قوه از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و اقدامات لازم نیز انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین در این سفر از زندان مشهد بازدید شد که بسیار مفید بود، ساختمانهای قدیمی مربوط به زندانها یا مراکز دادگستری‌ در مرکز شهر وجو دارند که برای مردم و زیبایی شهر مناسب نیستند و باید به خارج از شهر منتقل شوند لذا این موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستورات ویژه در این زمینه صادر شد که شهرداریها و استانداری از آن حمایت خواهند کرد تا این زندانها زودتر به خارج از شهر منتقل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای همچنین پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی را تبریک گفت و افزود: این موفقیت پیروزی شیرینی برای مردم در این مقطع زمانی بود.
رییس قوه قضائیه به همراه معاونان این قوه هفتم بهمن ماه برای سفر ۲ روزه به استان خراسان رضوی سفر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.