وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: انتقال مرکز ملی فرش ایران از وزارت صمت به وزارت میراث فرهنگی منوط به فراهم شدن شرایط لازم است.

 انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث‌فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است

به گزارش قدس آنلاین، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی تهران در جمع خبرنگاران گفت: درباره مرکز ملی فرش صحبت‌های اجمالی میان من و وزیر صنعت معدن و تجارت انجام شده است، البته شرایطی دارد که باید درباره آن صحبت های بیشتری انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: اگر شرایط مورد نظر فراهم شود مرکز ملی فرش از وزارت صمت به وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی منتقل می شود.

ضرغامی درباره اینکه در این انتقال مرکز ملی فرش، مرکزی مستقل خواهد بود یا به ساختار یکی از معاونت ها الحاق خواهد شد گفت: این موضوع بعدا بحث و بررسی خواهد شد.

ستاد ملی سفر نوروزی روز دوشنبه تشکیل می‌شود 

ضرغامی درباره سفرهای نوروزی ١۴٠١ گفت: جلسات مختلف ستاد در وزارتخانه و ادارات کل برگزار شده و به منظور هماهنگی در سطح ملی ادامه دارد.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: اختیارات بیشتری به استانداران برای هماهنگی های میان بخشی داده خواهد شد، پیش بینی می شود شیوع کرونا بعد از دوسال محدودیت سفر کاهش یابد و میزان سفر داخلی افزایش داشته باشد. 

ضرغامی گفت: وظیفه ما نسبت به مردم فراهم کردن تسهیلات سفر است تا همه امکانات اولیه مورد نظر از جاده و مرکز اقامتی و خدمات بین راهی برای سفر آنها مهیا شده و کیفیت خدمات آن نسبت به قبل بهبود یابد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: مراکز تاریخی و دیدنی هم برای پذیرش مردم باید آماده شوند، معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه اعلام کرده است یک برنامه ویژه برای ارایه خدمات بهتر به مردم دارند. 

از لغو روادید با هر شرایطی استقبال می‌کنیم 

ضرغامی درباره لغو روادید با کشورها تاکید کرد: موضوع لغو روادید تابع سیاست های وزارت امور خارجه است که متناسب با هر کشوری تصمیم گیری می کند، آنچه که به وزارت میراث فرهنگی و مسئول گردشگری کشور مربوط می‌شود این است که از هر گونه لغو روادید با هر شرایطی و وضعیتی استقبال می‌کنیم.  

وی گفت: اخیرا هم پروازهای مستقیم را دنبال می کنیم همین که پرواز مستقیم به برخی کشورها نداریم، مشکلات زیادی برای گردشگرانی که علاقه دارند به ایران سفر کنند ایجاد می‌کند زیرا پروازهای غیرمستقیم زمان سفر و هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد. 

ضرغامی تاکید کرد: باید با همکاری وزارت راه و اصلاح خطوط پروازی تا جایی که امکان دارد و تحریم مانع نیست بتوانیم شرایط پرواز مستقیم به ایران را برقرار کنیم البته بیش از ٧٠ درصد از مسافران با سفرهای زمینی و جاده ای به ایران سفر می کنند. 

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه از امروز تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.