۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 785796

یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های هواداران استقلال رأی سنگین پرونده شکایت استراماچونی از این باشگاه است.

کابوس استراماچونی به اسفند افتاد

البته در شرایط کنونی با توجه به سر و سامان گرفتن وضعیت مالی باشگاه استقلال در دوران مدیریت مصطفی آجورلو استرس کمتری گریبان‌گیر آبی‌پوشان پایتخت است، اما با وجود این، همچنان رقم سنگین بدهی این باشگاه به مربی ایتالیایی سوژه نخست رسانه‌های خبری است.

با برگزاری جلسه دادرسی دادگاه عالی ورزش در خصوص اعتراض باشگاه استقلال به رأی صادره از سوی فیفا در خصوص پرونده استراماچونی، حالا طرفین درگیر با این پرونده در انتظار صدور رأی نهایی هستند. قرار بود یازدهم بهمن ماه رأی این پرونده از سوی دادگاه اعلام شود، اما از آنجا که حجم پرونده‌های موجود در این رکن قضایی به شدت بالاست، پروسه صدور رأی به اسفندماه موکول شد تا آبی‌پوشان بدون استرس نقل و انتقالات زمستانی خود را پشت سر بگذارند.

حامد افضلی معاون بین‌الملل باشگاه استقلال در این خصوص گفت: «دادگاه CAS در یک نامه رسمی اعلام کرده جهت بررسی بیشتر پرونده استراماچونی، نیاز به زمان بیشتری است و به همین دلیل تاریخ صدور رأی را به جای یازدهم بهمن به ۶ اسفند تغییر داد».

باشگاه استقلال در صورتی که این محکومیت سنگین را کاهش بدهد، یک برد بزرگ را در بحث مسائل حقوقی بین‌المللی بدست آورده‌ است.

اما سؤال کلیدی و مهم این است که آیا اسفندماه رأی پرونده اعلام خواهد شد یا همانند پرونده فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس باردیگر فرایند صدور رأی به تعویق خواهد افتاد؟ برای رسیدن به این پاسخ مورد نظر می‌توان به رفتار این دادگاه نیم نگاهی داشت؛ به نظر می رسد صدور رأی پرونده بازهم به تعویق بیفتد، اما در صورت ابلاغ رأی آبی‌ها فرصت کوتاهی برای پرداخت پول خواهند داشت و صدور رأی به معنای محکومیت آنی استقلال و بسته شدن پنجره این تیم نخواهد بود.

چپ پر استقلال

مدیران استقلال امیدوارند با تغییر رأی اولیه در دادگاه عالی ورزش بخش قابل توجهی از غرامت در نظر گرفته شده کاهش یابد، آن‌گاه مابقی مبلغ تعیین شده از غرامت را به کمک درآمد ناشی از انتقال اللهیار صیادمنش از فنرباغچه به هال سیتی پرداخت خواهند کرد تا فشار مضاعفی به تیم فوتبال استقلال در حوزه مالی وارد نشود.

بر همین اساس مدیران باشگاه استقلال با استناد به مفاد قرارداد میان استقلال و فنرباغچه از هم‌اکنون مذاکرات خود را با طرف ترکیه‌ای آغاز کردند تا سهم انتقال خود از این قرارداد را در زمان‌بندی تعیین شده دریافت کنند تا به کمک این مبلغ پرونده شکایت استراماچونی را مختومه اعلام کنند و تهدیدی از این بابت متوجه استقلال نشود.  اما اگر این اتفاق رخ ندهد و تا آن زمان سهم استقلال از انتقال صیادمنش از ترکیه به انگلستان وصول نشود، به نظر می آید یک چالش بزرگ پیش روی باشگاه استقلال قرار خواهد گرفت که البته در این خصوص مدیران باشگاه استقلال معتقدند بازهم استقلال به دردسر نخواهد افتاد، بلکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته از منابع دیگر این وجه تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.