۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 785831

یک میلیون و ۸۰ هزار تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۲ قرارداد کشف پریمیوم با موعد تحویل ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد شد.

عرضه یک میلیون تن شمش فولاد از ۱۶ بهمن

به گزارش قدس آنلاین، وزارت صمت در راستای مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان در قالب طرحی ویژه، یک میلیون و ۸۰ هزار تن شمش بلوم(سطح مقطع بزرگ‌تر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع) شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۲ قرارداد کشف پریمیوم با موعد تحویل ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد کرد که تاریخ معامله نهایی این قراردادها از هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا اول اسفندماه سال آینده خواهد بود.

براساس اطلاعیه شرکت بورس کالا؛ عرضه کشف پریمیوم شمش بلوم در هر ماه از سال آینده در یک قرارداد نهایی و تحویل می‌شود و به این ترتیب به جز ماه‌های خرداد، تیر و مرداد که قراردادها ۶۰ هزار تنی هستند در سایر ماه‌ها قراردادهای ۱۰۰ هزار تنی معامله خواهند شد.

بر این اساس تسویه معامله نهایی در این قرارداد به صورت نقدی بوده و مهلت تسویه کشف پریمیوم سه روز کاری بعد از معامله نهایی اعلام شده و طبق روال سایر عرضه‌ها در این روش، فرمول محاسبه قیمت پایانی، قیمت مبنا به اضافه پریمیوم خواهد بود.

مرجع قیمت مبنا در معاملات شمش بلوم، میانگین موزون هفتگی معاملات سه هفته آخر شمش بلوم در بورس کالا قبل از معامله نهایی در نظر گرفته شده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.