کتاب «تاریخ بیهقی» با گزینش سیدعلی موسوی‌گرمارودی توسط انتشارات به‌گزین منتشر و راهی بازار نشر شد.

گزیده موسوی گرمارودی از تاریخ بیهقی چاپ شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «تاریخ بیهقی» عنوان نخستین اثر سیدعلی موسوی‌گرمارودی برای گزینش بهترین شاهکارهای ادبی ایران است که در مجموعه ١۴ جلدی به‌گزین منتشر و روانه بازار نشر کتاب شده است.
این کتاب اثری برای گزینش بخش‌هایی از کتاب ارزشمند تاریخ بیهقی به قلم ابوالفضل محمدبن‌حسین بیهقی، مورخ و نویسنده دربار غزنویان در اواخر قرن چهارم و قرن پنجم هجری قمری است، کتابی که یکی از مهم‌ترین منابع تاریخی این دوران به‌شمار می‌رود.
گردآورنده این کتاب در مقدمه‌ای یادآور می‌شود روزگار و زمانه ما، روزگار و زمانه عسرت است، فرصت‌ها کم و فراغ و آسودگی دیریاب، مگر جذبه «حکایت و داستان» مردم را به کتاب‌خواندن بکشاند.
گرمارودی در ادامه می‌گوید این مجموعه را برای کسانی منتشر کرده است که به فرهنگ و ادب ایران علاقه‌مندند و می‌خواهند برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را همراه با شرح لغات در اختیار داشته باشند.
مرجع گزینش به‌گزین «تاریخ بیهقی» نسخه‌ای است که توسط محمد جعفر یاحقی و مهدی سیدی گردآوری شده است.
«تاریخ بیهقی»، نخستین عنوان از مجموعه به‌گزین با یک مقدمه و ١٣ بخش و یک نمایه در یک‌صد صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه با قیمت ۴٠ هزار تومان منتشر شده است.
این مجموعه ١۴ جلدی کوششی برای برگزیدن برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته است که وجه غالب آن‌ها را حکایت و داستان تشکیل می‌دهد؛ کتاب‌هایی مانند «سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «کلیله و دمنه» و «گلستان و بوستان سعدی» برخی از آثار مجموعه به‌گزین است.

منبع:ایبنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.