رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهمی داشته است، گفت: ارتقای توان دفاعی بدون وابستگی و دستاوردهای منطقه‌ای، از دستاوردهای مهم انقلاب است.

 ارتقای توان دفاعی بدون وابستگی از دستاوردهای مهم انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در همایش سیاسی جهاد تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهمی طی این سال‌ها داشته است که این دستاوردها به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: دسته اول، دستاوردهای زیربنایی هستند. یک مورد تحول در ماهیت دینی است؛ یعنی ما از یک حکومت طاغوتی غیردینی، به یک حکومت دینی تبدیل شدیم. مورد بعدی تحقق مردم‌سالاری دینی است؛ در یک حاکمیت الهی، هم خداوند در اداره مردم نقش دارد و هم مردم در اداره امور نقش دارند. اگر اینها کنار هم نباشند مردم‌سالاری دینی رخ نداده است. این همان موردی بود که ائمه و پیامبران به دنبال رسیدن به آن بودند. مردم‌سالاری دینی درواقع تفکیک حق حاکمیت و قدرت حاکمیت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی یعنی دین، محور است و مردم براساس آن حرکت می‌کنند و هرچیزی غیر از این در جامعه رخ دهد، خطرناک است. احیای گفتمان دینی، ایجاد استقلال و آزادی، تحول در کارکرد و نقش‌آفرینی دین و… از جمله دستاوردهای زیربنایی انقلاب اسلامی است و به طور کلی امام راحل دین را زنده کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: بخش دیگری از این دستاوردها اساسی است. برای مثال می‌توان به ارتقای قدرت دفاعی و بخش‌های مربوط به فناوری و زیرساختی اشاره کرد. در بحث قدرت دفاعی، جمهوری اسلامی ایران اکنون در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند ضربه متقابل به دشمن بزند و وابسته به هیچ‌کسی نیست و این قدرت کاملاً بازدارنده است. در بخش‌های فناوری و زیرساختی هم پیشرفت‌های چشم‌گیری خصوصاً در زمینه‌های آب، برق، گاز، تلفن، جاده‌ها، فولاد، آلومینیوم، نانو، هسته‌ای، فضایی، توسعه پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، ساخت واکسن، سلول‌های بنیادی و… به دست آمده است.

وی اظهار داشت: دستاوردهای منطقه‌ای یک بخش دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. احیای اسلام به عنوان یک مکتب پویا و بالنده، پدیداری اندیشه مقاومت، بیداری اسلامی، توازن قوا و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن، عمق راهبردی و گستره نفوذ معنوی و… هم از جمله دستاوردهای منطقه‌ای ما بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: در بخش بین‌المللی هم انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی از جمله تاثیرگذاری در اتفاقات منطقه‌ای، پرچمداری اسلام ناب در برابر گرایش‌های انحرافی مثل داعش، مقاومت در برابر استکبار، شکستن ابهت آمریکا در جهان، همکاری در پیمان‌های مقابله با آمریکا در سطح دنیا و… داشته است. تردیدی وجود ندارد که امروز مشکلاتی وجود دارد که البته در همه دوران‌ها در طول تاریخ مشکلاتی بوده است، اما نباید این دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را نیز نادیده گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.