قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ضبط تاریخ شفاهی ایران آغاز شده است و تاریخ شفاهی بیش از ۵۰ نفر از مفاخر ایران ضبط خواهد شد، این طرح در دهه فجر امسال شروع می‌شود، همچنین سال آینده همایش چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

همایش چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی امروز  در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران گفت: ضبط تاریخ شفاهی ایران آغاز شده است و تاریخ شفاهی بیش از ۵۰ نفر از مفاخر ایران ضبط خواهد شد، این طرح در دهه فجر امسال شروع می‌شود. همچنین سال آینده همایش چهره‌های ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای باید انجام دهیم تا در حوزه ثبت جهانی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. در حال تدوین یک برنامه ۱۰ ساله هستیم و آثاری که در فهرست ثبت جهانی قرار خواهد گرفت،  شناسایی می‌کنیم، در همین راستا بیش از ۵۰ کار مهم را در حوزه میراث‌فرهنگی تدوین کردیم و برنامه‌ریزی برای آنها انجام شده است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: توسعه همکاری با کشورهای همسایه، جهان اسلام و کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنیم تا با پیگیری دیپلماسی موزه‌ای به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیپلماسی بتوانیم ارتباطات فرهنگی خود را با کشورهای مختلف حفظ کنیم.

او ادامه داد: یکی از دستاوردهای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ساخت و توسعه موزه‌ها است. در حال حاضر ۷۵۰ موزه در ایران داریم و برنامه‌های حمایتی برای موزه‌داران در نظر گرفته شده است. امید داریم در سال ۱۴۰۱ با تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی بتوانیم قدم‌های مهم در این حوزه به ویژه موزه‌داری برداریم.

دارابی گفت: ایران به قدمت تاریخ است باید سواد میراثی را گسترش دهیم تا مردم برای حفظ آن‌ها کوشا باشند، بدون مردم‌ نمی‌توان از میراث‌فرهنگی صیانت کرد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: کارشناسان اعتقاد دارند ایران بهشت باستان‌شناسی است. در دوره مدیریت مهندس ضرغامی کاوش‌ها را افزایش داده‌ایم و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برنامه‌هایی را در این‌باره آغاز کرده است. این نوید بزرگ را می‌دهم که همکاری با کشورهای اسلامی در حوزه باستان‌شناسی را با هدف تقویت روابط فرهنگی و توسعه کسب و کار ارتقا خواهیم داد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و شماری از سفیران کشورهای خارجی در تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.