رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان با صدور دستورالعمل جدید برای فعالیت رسانه‌ای از خبرنگاران خواست از هرگونه تبلیغ منفی علیه دولت طالبان خودداری کنند.

دستورالعمل طالبان برای رسانه‌ها/ تبلیغ علیه دولت ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، مولوی ثابت هروی از خبرنگاران خواست که در خبرها به جای "طالبان" از عبارت "امارت اسلامی" استفاده کنند.

وی افزود: رسانه ها از تبلغ منفی ضد نظام، تشویق اذهان عمومی علیه حکومت، پخش موسیقی و فیلم و سریال های خلاف قوانین اسلام، شایعه پراکنی و دامن زدن به تعصبات قومی، مذهبی و زبانی خودداری کنند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز چندی پیش در دستورالعملی از رسانه‌های تصویری خواسته بود فیلم‌های خلاف اصول شرعی و ارزش‌های افغانستان پخش نکنند.

در این دستورالعمل آمده است، پخش فیلم‌های داخلی و خارجی که در آن «فرهنگ و آداب و رسوم بیگانگان» بازتاب یافته و سبب «بد اخلاقی» در جامعه می‌شود نیز ممنوع است.

مسئولان رسانه‌های محلی افغانستان در واکنش به قوانین جدید طالبان گفته اند اگر وضعیت به همین روش ادامه یابد، رسانه ها فعالیت خود را متوقف می کنند.

براساس گزارش های منتشر شده، پس از تسلط طالبان بر افغانستان فعالیت بیش از ۱۵۰ رسانه در این کشور متوقف شده است و صدها خبرنگار و کارمند رسانه‌ها مجبور به ترک افغانستان شده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.