روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در واکنش به فیلم منتشر شده جلسه یکی از انجمن های شعر و ادب در فضای مجازی اطلاعیه ای صادر کرد.

توضیح روابط عمومی ارشاد البرز درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، روز دوشنبه در واکنش به فیلم منتشر شده جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

ضمن تبریک فرارسیدن ایام اله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یادو خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، به اطلاع عموم مردم شریف استان البرز می‌رساند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، همواره اقدامات خود را مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معطم رهبری و دولت خدمتگزار و نیز با رعایت قوانین و ضوابط شرعی و عرفی جامعه صورت داده و اهتمام خود را در راستای وظایف ذاتی دستگاه، اعم از هدایت و حمایت و نظارت برفعالین و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مصروف می‌دارد.

کلیه ادارات کل استانی، انجمن‌های متعدد فرهنگی و هنری را ذیل نظر و مدیریت خود دارد که یکی از فعال‌ترین انجمن‌های مذکور، انجمن‌های شعر و ادب می‌باشند که این انجمن‌ها بصورت دوره‌ای جلسات شعرخوانی خود را، در اماکن و سالن‌های مختلف برگزار می‌نمایند که با عنایت به عدم بهره مندی انجمن‌های ادبی از محل و مکان مستقل، اغلب جلسات شعرخوانی ایشان، در سالن‌های مستقر در اداره کل و ادارات شهرستانی و مراکز تابعه با رعایت ضوابط و موازین قانونی و شرعی و با حضور اعضای هر انجمن برگزار می‌گردد و همچنین ضمن خوانش آخرین سروده‌های شاعران عضو، آثار ایشان نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

اخیراً فیلمی در فضای مجازی مربوط به جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب استان، منتشر شده است که در بخشی از آنکه در روز چهارشنبه مورخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، یکی از اعضای انجمن پس از خوانش شعرخود، در حرکتی بدون برنامه ریزی قبلی یکی از قطعات ادبی آذری را نیز بصورت آواز خوانده است و وقوع این امر موجب نقض قوانین و تخطی از ضوابط شرعی و تعهدات قانونی و اداری از سوی انجمن مزبور شده است.

پس از وقوع این امر و با تذکرات مراجع نظارتی جلسه‌ای در عصر روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۸ با حضور هیأت مدیره انجمن مزبور و همکاران ذیربط در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل گردید و پس از بررسی جمیع جوانب و عذرخواهی و تأسف مسئولین انجمن، جناب آقای مقدم، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نسبت به موارد ذیل اقدام نمودند:

الف) فعالیت انجمن شعر و ادب آذربایجان به مدت ۳ ماه تعلیق شد.

ب) از انجمن شعر و ادب آذربایجان، تعهد کتبی اخذ گردید تا در صورت شروع مجدد فعالیت، قوانین و اصول و ضوابط حاکم بر فعالیت انجمن‌ها را بیش از پیش رعایت نمایند.

ج) بخاطر تعلل و عدم واکنش مناسب، نسبت به توبیخ اداری و کتبی مسؤول هماهنگی و ناظر سالن اقدام گردید.

لازم به تاکید است که این جلسه، صرفاً یک جلسه داخلی از یک انجمن ادبی البرز بوده و فقط افراد عضو انجمن و به تعداد محدود در آن حاضر بوده‌اند و به هیچ وجه جزو برنامه‌های رسمی و یا عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نبوده و هیچیک از مسئولین اداره کل نیز در این برنامه حضور نداشته‌اند.

در پایان ضمن ابراز تأسف از وقوع این موضوع، امیدوار است همچون گذشته و بهتر از آن، حرکت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر مدار قانون و ضوابط صورت پذیرد و دیگر هیچگاه شاهد وقایع اینچنین نباشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.