استاندار خراسان رضوی گفت: مشکل آب شرب زائران و مجاوران در مشهد جدی است و با توجه به برآورد و پیش‌بینی میزبانی از خیل گسترده زائران در ایام پیش رو باید تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شود.

 مشکل آب مشهد جدی است

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به حاشیه شمالی شهر مشهد افزود: برای تامین آب مورد نیاز در مشهد چهار محور در دستور کار است که تامین آب از طریق آبهای سطحی قابل توجه است و آبهای سطحی باید با حداکثر توان برای شرب استفاده شود.
وی ادامه داد: چهار سد برای تامین آب مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرد، سد شورجه نیز با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب در دستور کار و برنامه اجرایی قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین برای رفع کمبود آب از آبهای زیرسطحی استفاده خواهد شد.
وی افزود: استفاده از پساب در صنایع نیز از دیگر محورهاست که برای بخشهای مختلف خدماتی و صنعت در دستور کار است.
نظری ادامه داد: انتقال آب نیز مورد تاکید است که باید پیش‌بینی لازم برای انتقال آب به استان و مشهد در دستور کار باشد.
وی گفت: مدیریت مصرف نیز با اولویت بخش کشاورزی مورد توجه است، همکاری بخش کشاورزی استان در این حوزه قابل تقدیر است و برنامه‌های جدی در این حوزه پیش‌بینی شده‌ است.
استاندار خراسان رضوی افزود: محورهای مورد تاکید از سال آینده تا سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد تا با همت، همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها این امور عملیاتی شوند. 
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مشهد با اراده قوی پیگیر امور در این زمینه است و محوریت شهرداری نیز در تمامی عرصه ها حائز اهمیت می‌باشد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفی مشهد سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است و امسال ۹۹ درصد پهنه مشهد درگیر خشکسالی شدید است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.