تل‌آویو به منظور آن‌که امارات بتواند موشک‌های یمنی را شناسایی کند، به ابوظبی سامانه‌های هشدار سریع می‌دهد.

تل‌آویو به امارات سامانه‌های هشدار سریع می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه تل‌آویو با فروش سامانه‌های پدافند هوایی به ابوظبی مخالفت کرد، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که تل‌آویو به منظور شناسایی موشک‌های ارتش یمن با دادن سامانه‌های هشدار سریع به امارات موافقت کرده است.

روزنامه «العربی الجدید»، امروز، به نقل از «آلون بن دیوید» خبرنگار کانال ۱۳ گزارش داد که سامانه‌های هشدار سریعی که تل‌آویو تصمیم گرفته آن‌ها را به امارات بدهد، شامل سیستم‌های راداری و نرم‌افزارهای کنترل است. کانال ۱۳ می‌گوید که هدف از ارسال چنین سامانه‌هایی به امارات، ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای است که خود تل‌آویو بتواند در آینده از آن بهره ببرد.

خبرنگار کانال ۱۳ در این خصوص مدعی شد که تل‌آویو می‌تواند در آینده با استفاده از این رادارها از حملات احتمالی ایران به عمق خاک فلسطین اشغالی به صورت زودهنگام باخبر شود. این سامانه‌ها در حالی در اختیار امارات قرار خواهد گرفت که اخیرا منابع عبری‌زبان گزارش دادند این رژیم از بیم فاش شدن شیوه ساخت سامانه‌های دفاعی‌اش از جمله «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» و دست‌یابی ایران به آن، از فروش این سامانه‌ها به امارات خودداری کرده‌ است.

 تل‌آویو با فروش سامانه‌های هشدار به ابوظبی به دنبال ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای در آینده است

تل‌آویو در حالی از دست‌یابی ایران به سامانه‌هایش بیم دارد که «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه با روزنامه «معاریو» اظهار کرد: «ایران یک کشور بسیار پیشرفته است. چند سال پیش، یکی از پهپادهای بسیار پیشرفته آمریکایی در حال پرواز در آسمان ایران بود که موتورش از کار افتاد و به نوعی کاملا سقوط کرد. یک سال بعد، همین مدل پهپادها را در ایران دیدیم؛ کاملا مشابه و ساخت ایران؛ آن‌ها قابلیت‌های به‌سزایی دارند».

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفتند. محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته[در یمن] به کار خواهد گرفت».

تل‌آویو بیم آن دارد که سامانه‌های پدافند هوایی‌اش پس از انتقال به امارات به دست ایران بیفتد

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد، چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در یادداشتی به نگرانی‌ها از حملات ارتش یمن علیه مواضع امارات پرداخته بود.

وی با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات(جنوب اراضی اشغالی) است، از تل‌آویو خواسته بود که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.