سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به آغاز موج ششم کرونا از مردم تقاضا داریم از حضور مستقیم در اورژانس بیمارستان‌های مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان پرهیز کنند.

مردم از حضور مستقیم در اورژانس بیمارستان‌ها پرهیز کنند

به گزارش قدس انلاین، محمد علی کیانی اظهار کرد: با توجه به آغاز موج ششم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، از مردم تقاضا داریم در صورت داشتن علائم مشکوک به مراکز منتخب و درمانگاه‌ها مراجعه کرده و از حضور مستقیم در اورژانس بیمارستان‌های مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حضور مستقیم در بیمارستان‌ها ضمن افزایش خطر ابتلاء به عفونت، موجب ایجاد ازدحام در این مراکز درمانی می‌شود.

وی با بیان این‌که افراد دارای علائم مشکوک به کرونا در مرحله نخست با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند، بیان کرد: کارشناسان این مرکز با راهنمایی و ارائه اطلاعات لازم در خصوص بیماری کرونا، شهروندان را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا درمانگاه‌ها هدایت می‌کنند.

کیانی افزود: اکنون علاوه بر ۴۱ مرکز منتخب خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۵۰ درمانگاه غیردانشگاهی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فعال و در آمادگی کامل هستند.

وی گفت: در صورت بروز علائم شدید بیماری و یا تشخیص پزشکان سطح یک و دو نسبت به لزوم ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها، این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود تا بتوان خدمات متناسب با شرایط بیمار را به شکل مناسب ارائه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: فعالیت تمامی مراکز منتخب کرونا در این دانشگاه به‌منظور گسترش خدمات به بیماران سرپایی تا ساعت ۱۹:۳۰ ادامه خواهد داشت ضمن این‌که چند مرکز نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی با بیان این‌: ۴۷ درمانگاه خصوصی در مناطق مختلف شهر مشهد، تست سریع (رپید) را بر اساس نرخ مصوب ارائه می‌دهند، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، افرادی که هر سه دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند از ایمنی کافی در برابر کرونا به‌ویژه سویه امیکرون برخوردارند و به بیماری شدید مبتلا نشده و نیاز به بستری پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.