دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود بودجه، کمک‌های حیاتی برای نجات میلیون‌ها نفر از مردم آسیب پذیر در سراسر یمن را تهدید می‌کند.

هشدار سازمان ملل درباره کمبود بودجه برای نجات جان میلیون‌ها یمنی

به گزارش قدس آنلاین، فرحان حق اظهار کرد: از ژانویه(ماه قبلی میلادی)  تقریباً دو سوم برنامه‌های کمکی سازمان ملل به دلیل کمبود بودجه کاهش یافته یا قطع شده است.

این مقام سازمان ملل متحد تصریح کرد: کمک های غذایی نیز در یمن کاهش یافته و این کاهش در زمانی اتفاق می افتد که گرسنگی در یمن به طرز نگران کننده ای بالا است.

فرحان حق اظهار کرد: تا ماه مارس ۲۰۲۲(ماه بعدی میلادی )، کمک های غذایی به ۱۱ میلیون نفر در یمن کاهش خواهد یافت و تنها ۲ میلیون نفر کمک کامل غذایی دریافت خواهند کرد.

این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: خدمات آب و فاضلاب به زودی در ۱۵ شهر بزرگ یمن قطع می شود و ۴.۶ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

گفتنی است؛ پیش از این، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد دو سوم جمعیت یمن(حدود ۲۰ میلیون نفر) نیازمند کمک های بشردوستانه وابسته هستند و ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر به سر می برند.

برنامه توسعه ملل متحد نیز هشدار داده است که یمن از «بدترین و بزرگترین فاجعه انسانی جهان» رنج می برد و بیش از ۳۳۷ هزار نفر از مردم این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم تا پایان سال ۲۰۲۱، بر اثر درگیری ها(تجاوز به یمن) کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده؛ اما این در حالی است که  آمریکا از سویی همچنان به تجهیز متحدان خود در منطقه غرب آسیا برای ادامه این تجاوز ادامه می دهد و از سوی دیگر داعیه در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی برای را برای جنگی که خود در آغاز و تداومش نقش داشته است، دارد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند؛ اما در طول نزدیک به هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.