ارتش یمن اعلام کرد که اتاق عملیات میدانی امارات در استان شبوه(جنوب یمن) را هدف حمله موشکی قرار داده است.

حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات

به گزارش قدس آنلاین، یحیی سریع از حمله موشکی به اتاق عملیات امارات و مزدوران این کشور در جنوب یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «به لطف خداوند، یگان موشکی شامگاه دیروز(دوشنبه) توانست اتاق عملیات میدانی دشمن- امارات- و مزدوران آن در شهرستان عسیلان واقع در استان شبوه را با یک موشک بالستیک هدف قرار دهد که موشک دقیقا با هدف برخورد داشت و در پی آن، شمار زیادی از جمله عده‌ای اماراتی کشته و مجروح شدند».

یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که نبردها در استان شبوه از این اتاق عملیات مدیریت می‌شده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته از سه حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک امارات خبر داده است. حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته[در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد، چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

ائتلاف سعودی تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.