با حضور وزیر بهداشت، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و مشهد، بیمارستان ولایت در مشهد به بهره برداری رسید.

 بیمارستان «ولایت» مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین ،در آیین بهره برداری از بیمارستان ولایت، که به عنوان نخستین بیمارستان تمام اتوماتیک کشور شناخته می شود، استاندار خراسان رضوی و شماری از مسوولان استانی حضور داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستانهای امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌ رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.
دکتر محمدعلی کیانی افزود: عملیات احداث این بیمارستان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف شد که در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ و پیگیری‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن ازسر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.
وی بیان کرد: بیمارستان ولایت طبق استانداردهای روز دنیا با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد که اکنون و در شرایط شیوع موج ششم کرونا بطور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.
دکتر کیانی، نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاههای اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخشهای اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل  و چهار بخش آی‌.سی‌.یو است،  ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.
هم اکنون ۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.