شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در پیامی ارتحال شیخ الفقها حضرت آیت الله صافی گلپایگانی راتسلیت گفت.

ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی ضایعه‌ای بزرگ برای شیعیان است

به گزارش قدس آنلاین، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به مناسبت رحلت فقیه بزرگ و مرجع تقلید گران مایه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، پیام تسلیتی صادر و این ضایعه بزرگ را به امت اسلامی تسلیت گفت.

ترجمه پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه الراجعون

با کمال تأسف خبر ارتحال عالم برجسته جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه را دریافت نمودم. همانا فقدان ایشان دوستان و مریدانش را در ماتم و حزنی عمیق فرو برد.

رحلت این استوره اخلاق و فقیه برجسته ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه، جمیع مسلمین و شیعیان اهل بیت علیهم السلام در جای جای عالم است زیرا که از دست دادن فقیهی تأثیر گذار همانند آیت الله صافی گلپایگانی خلأ بزرگی ایجاد کرده که پر کردن آن نیازمند سال‌ها زمان می‌باشد و بسیار دشوار است.

وی در طول عمر با برکت خود نتیجه خدمات ارزنده‌ای که به اسلام و جامعه اسلامی داشت و کمک شایانی با بورسیه دانشجویان و طلاب علوم دینی از اقوام و ملیت‌های مختلف در سراسر جهان کرد.

بنده به نوبه خود این مصیبت وارده را به محضر بقیة الله الاعظم (عج)، حضرت امام خامنه ای (حفظه الله)، ملت شریف و قدرشناس ایران، خانواده و بستگان ایشان و کلیه حوزه‌های علمیه جهان تشیع تسلیت عرض می‌نمایم.

خداوند روح پر فتوح ایشان را رحمت کند و به خانواده و شاگردان و جمیع امت اسلامی صبر تحمل این داغ را عطا فرماید.

ابراهیم زکزاکی

منبع: حوزه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.