رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرانی خراسان رضوی از برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از چهار دهه فعالیت قرآنی حاج سید مجتبی سادات فاطمی در مشهد خبر داد.

تجلیل از ۴ دهه فعالیت قرآنی سید مجتبی سادات فاطمی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی مولوی حقیقی در نشست خبری مراسم تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی که چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه، در محل سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی، اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص نشان‌دهنده ضرورت و اهمیت فعالیت‌های قرآنی، احیاء قرآن، تجلیل و تکریم اهالی قرآن است. اگر این کار صورت بگیرد زشتی‌ها دور و خوبی‌ها فراوان می‌شود و این یعنی امر به معروف و نهی از منکر. استاد سادات‌فاطمی بیشتر در موضوع شاگردپروری و آموزش نخبگانی قرآن ورود کرده است. اگر همه موسسات و نهادها همکاری کنند می‌توانیم تجلی قرآن را در چهره جوان ایرانی ببینیم.

وی ادامه داد: به پاس نکوداشت چهار دهه خدمات حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، در ساعت ۱۸ در مسجد کرامت مراسم تجلیلی برای این قاری صورت می‌پذیرد. این ستاد ساختار مردمی دارد و از طراحی ستاد، چیدمان، پشتوانه مادی و معنوی با همت جامعه قرآنی شکل پیدا کرده است. بخش اول ستاد شامل یک هیأت اندیشه‌ورز و نخبگانی از جامعه قرانی، فرهنگی، دانشگاهی و فعالین اجتماعی است. بخش دوم ستاد است مرکب از ۱۱ کمیته است که هر کدام وظیفه خود را دارد.

مولوی حقیقی تصریح کرد: این ستاد دائمی است و برای تجلیل از خادمین و فعالین قرآن با محوریت مشهد و با اولویت از شیخ الاساتید شروع شده است. این ستاد مرکب از جامعه قرآنی، بازاری، اصناف، حوزه علمیه، جوانان و بانوان هستند که هر گروه وظایفی دارد.

رئیس ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرانی خراسان رضوی عنوان کرد: سادات‌فاطمی از دوران کودکی به فراگیری روخوانی، تجوید، صوت و ‌لحن قرآن در مسجد کرامت و در محضر اساتید بزرگی چون مقام معظم رهبری پرداخته است. سپس در دبستان ملی رضوی مشهد که از مدارس مذهبی شهر بود روخوانی را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: در دوران نوجوانی با تقلید از عبدالباسط و ۱۵ قاری ممتاز مصری به حد عالی رسید. در دوره خدمت سربازی در ژاندارمری سیستان‌وبلوچستان جلسات قرآن را راه‌اندازی کرد که مورد توجه مذهبیون قرار گرفت. خوشنویسی، طراحی با خط نستعلیق و حروف‌چینی کتب آموزش قرآن و خط شکسته از فعالیت‌های هنری اوست.

مولوی تصریح کرد: در سوابق او رتبه درچندین مسابقه کشوری و بین‌المللی، داوری مسابقات بین‌المللی و آموزش نخبگانی قرآن به چشم می‌خورد. سادات‌فاطمی با ایجاد سبکی متفاوت سوره‌های زمر، غافر، زلزال و طه تلاوت کرده‌ است. هدف از این جلسه معرفی سادات‌فاطمی است و در شرایط کرونای مشهد با توجه به پروتکل‌های ستاد کرونا مراسم برگزار می‌شود، اما تبلیغات بدون مرز و گسترده خواهد بود.

 تجلیل از ۴ دهه فعالیت قرآنی سید مجتبی سادات فاطمی در مشهد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید موسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرانی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، گفت:متأسفانه موضوع تکریم و تجلیل از نمادهای قرآنی و معرفی آنان به نسل نو مغفول مانده است. تشکلات و موسسات مردم نهاد باید به این امر ورود کنند تا این خلاء پر شود بر این اساس از سال ۱۳۹۳ در همراهی بعضی اساتید قرآن و مسئولان وقت موسسه خدمات قرآنیان مشهد شکل گرفت و کارش را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد.

وی ادامه داد: پس از هفت سال موسسه مکمل با عنوان شکوه رسالت نبوی شکل گرفت و در کنار این موسسه شروع به فعالیت کرد. در این مدت بیش از ۲۵۰۰ دقیقه برنامه تجلیل از خادمان قرآنی صورت گرفته است.

سلطانی بیان کرد: از ۵۰ روز قبل از دهه فجر ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی خراسان رضوی را تشکیل دادیم. با حمایت متولیان امر این ستاد دائمی خواهد بود. این ستاد در کشور بی‌نظیر است و مانندش در استان‌های دیگر نیست. تکریم از استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی اولین برنامه اجرایی این ستاد است.

وی با بیان اینکه شخصیت استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی به نحو مقتضی به نسل جوان معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از قرآنیان نیز آشنایی کامل با ایشان ندارند. سادات‌فاطمی در مدت بیش از ۳۰ سال شاگردپروری، ۲۵ شاگرد بین‌المللی تربیت کرده و از پیش از انقلاب فعالیت‌های قرآنی داشته است. کرسی تدریس مسجد کرامت بعد از انقلاب تا پیش از کرونا در اختیار او بوده است. در این مدت تلاش ما این بوده است که مراسم تجلیل درخوری برگزار کنیم.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمان قرانی خراسان رضوی در خصوص انتخاب مکان مراسم، تصریح کرد: شهرداری مشهد تالار شهر را برای اجرای مراسم در اختیار ستاد قرار داده بود، اما از آنجا که کرسی استادی سادات‌فاطمی در مسجد کرامت بوده است طبق درخواست این قاری مراسم در این مسجد برگزار خواهد شد. طبق تقویم دهه فجر امسال شنبه ۱۶ بهمن ماه، با عنوان انقلاب اسلامی، قرآن، عترت وغیرت دینی نام‌گذاری شده است و لذا با تصمیم ستاد برنامه تجلیل از شخصیت قرآنی نیز در همین روز برگزار خواهد شد.

سلطانی در خصوص بخش‌های مختلف برنامه تجلیل، گفت: در این برنامه قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط معاون قرآنی وزارت، تلاوت قرآن چند تن از شاگردان سید مجتبی سادات‌فاطمی و تلاوت استاد مختار دهقان و حاج حسین پورکبیر، برنامه حفظ قران توسط استاد حاج‌مهدی حسنی، همچنین تلاوت قاری نوجوان سینا عفتی و قاری جوان سید محمدجواد علمی و ذکر مصیبت و مداحی به مناسبت شهادت امام علی‌النقی توسط سیدجعفر ماه‌رخسارخواهد بود. 

وی افزود: همچنین در این برنامه از خانواده شهید منا شهید حاجی‌حسنی کارگر و خانواده مرحم حاج کاظم حسن‌زاده تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.