تولیت آستان قدس رضوی در پیامی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از  آستان نیوز، متن تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ارتحال غمبار و اسفبار مرجع بزرگوار تقلید حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی رضوان‌الله علیه را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه‌، بیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی، علمای اعلام، شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار، خاندان معزز و فرزندان مکرم ایشان به‌ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت عرض می‌کنم.
آن عالم عامل به خیرخواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران شهره بود و چه در جایگاه مجلس خبرگان رهبری و دبیری شورای نگهبان در همراهی با امام امت(ره) و چه در جایگاه رفیع مرجعیت شیعه همواره می‌کوشید تا پیوند دهنده آموزه‌های دینی و انقلابی با آحاد مردم باشد.
مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی که از آخرین بازماندگان محفل پر رونق علمی زعیم حوزه‌های علمیه؛ مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی بود، عمر بابرکت خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) صرف نمود و ماندگارترین اثر مهدوی را در تاریخ شیعه به رشته تحریر درآورد تا مصداق «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ» باشد. 
خدمت در بارگاه امام هشتم(ع) و توفیق خدمتگزاری در کشیک هشتم آستان ملک پاسبان امام رضا(ع) نیز یکی از افتخارات مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی بود که خود ایشان بارها از این خدمت به‌عنوان توفیقی عظیم یاد نمودند. 
در جوار مضجع منوّر و شریف حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیّة والثناء برای آن خادم بااخلاص از درگاه ایزد منّان علو درجه و رضوان الهی و برای بازماندگان محترم شکیبایی و پاداش معنوی مسألت می‌نمایم.

احمد مروی
تولیت آستان قدس رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.