۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 786473

صدراعظم آلمان در نظر دارد تا در آینده نزدیک با رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

صدراعظم آلمان به دیدار پوتین می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» آلمان گفت: من به زودی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو درباره مسائل ضروری به گفت‌وگو می‌پردازم.به یک سیاست کاملا هماهنگ در قبال اتحادیه اروپا و ناتو نیاز است. این نشست برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

او به تاریخ دقیق سفر خود اشاره‌ای نکرد.

شولتس گفت که ارتباط فعالی را در مورد مسئله اوکراین با متحدان و شرکای خود در اتحادیه اروپا حفظ کرده است. او با بیان اینکه به زودی به آمریکا سفر خواهد کرد، گفت: تقریباً هیچ چیز دیگری وجود ندارد که ما را نگران کند. و من مطمئناً با رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده‌ام و در حال حاضر در حال انجام مقدمات لازم هستیم.

به گفته دولت آلمان، شولتس پس از روی کار آمدن یک مکالمه تلفنی با پوتین در ۸ دسامبر انجام داده است. صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری روسیه در تماس ۲۱ دسامبر خودشان در مورد تقویت نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین گفت‌وگو کردند و شولتس در مورد آن ابراز نگرانی کرده و بر لزوم کاهش تنش تاکید داشت.

علاوه بر این، طرفین در مورد اجرای توافقنامه مینسک با هدف یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای درگیری در شرق اوکراین صحبت کردند. صدراعظم آلمان بر لزوم اطمینان از پیشرفت در مذاکرات بر سر پلتفرم چهار نرماندی تاکید کرد.

شولتس قرار است هفتم فوریه با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ملاقات کند. براساس اعلام کاخ سفید، این رهبران درباره "تعهد مشترک خودشان به دیپلماسی جاری و تلاش‌های مشترک برای بازدارندگی مقابل تهاجم بیشتر روسیه علیه اوکراین" رایزنی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.