ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و محمد ملتجی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، در دومین نشست شب‌های هنر انقلاب مشهد مورد تجلیل قرار گرفتند.

ماشاالله شاه‌مرادی‌زاده و محمد ملتجی تجلیل شدند

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، در سلسله‌ نشست‌های تقدیر از هنرمندان انقلاب مشهد که در دفتر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی ما به رهبری امامی فرزانه اتفاق نمی‌افتاد، معلوم نبود چه بر سر دین و زندگی و فرهنگ و آیین و تربیت اولاد ما می‌آمد. خدا را شاکریم که در کشور اسلامی تنفس می‌کنیم که مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند و هر کدام در هر گوشه‌ای به اندازه خودش در این راه قدم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه خرسندم که در جمع چهره‌های فرهنگی هستم، ادامه داد: چهره‌های فرهنگی حضورشان برکت است و ممنونیم که عمری زحمت کشیدید و با خوش‌نامی و انتساب هنرمند انقلابی عاقبت به خیر هستید و امیدواریم که ما هم در مسیری با ثباتی که شما قدم گذاشتید ادامه دهیم.

منصوریان تصریح کرد: اعتقادم این است که خداوند خالق است و به مخلوقاتش علاقه دارد. چون محبت داشته است و اراده کرده است این عالم به وجود آمده است و اگر نفرت بود چیزی به وجود نمی‌آمد. خداوند می‌خواهد و ایجاد می‌شود. پس مخلوق متصل به خالق است و نورانیاتی از او دارد. هنرمند هم دقیقا نسبت به آثار خودش چنین حالی دارد. با عشق به اثر خود خلق می‌کند و این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خلق اثر هنری و آنچه هنرمند به دنیای ظاهری و مادی می‌آورد یک رابطه خالق مخلوقی است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال پس از آفرینش به خود احسنت گفت و هنرمند هم همین حال را دارد. گوشه‌ای می‌نشیند توسل می‌کند و چیزی به قلبش الهام می‌شود و بعد اثر خود را نگاه می‌کند و اگر در مسیر توحید باشد به خودش بارک‌الله می‌گوید.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هنرمندی که مسیرش اخلاق و تقوی و ایمان است حال مردم را خوب می کند. حال مردم که خوب بشود خشونت و دعوا و طلاق کم می‌شود و مردم نمی‌توانند کودکِ کار ببینند و بی‌تفاوت باشند. ما به این اکسیر نجات‌بخش جامعه احتیاج داریم و از آن حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که هنر در جامعه حضور داشته باشد.

در ادامه این مراسم محمد ملتجی، پیشکسوت تئاتر، گفت: یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت و برطرف کردن معضلات فرهنگی، آگاهی بخشیدن به مخاطب در جامعه است و این از طریق مطالعه و پژوهش صورت می‌گیرد.

وی همچنین برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی فرهنگی را لازم دانست و افزود: امروز پایین‌بودن سرانه مطالعه در کشور احساس می‌شود که نیازمند بررسی و تشویق جوانان به سمت کتاب است.

به گزارش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این مراسم معنوی و فرهنگی همچنین ماشاالله شاه‌مرادی به شعرخوانی پرداخت. پایان‌بخش این مراسم تجلیل از هنرمندان و چهره‌های فرهنگ انقلاب بود که با حضور اعضای شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا صورت پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.