تل‌آویو پس از گزارش هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها، اقدامات اولیه‌ای را علیه این سازمان در پیش گرفت.

رژیم صهیونیستی اقدامات علیه عفو بین الملل را آغاز کرد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نوشت، تل‌آویو اقداماتی را در راستای محدودسازی دفتر عفو بین‌الملل در اراضی اشغالی و لغو بخشودگی مالیاتی که این سازمان از آن برخوردار بود، در پیش گرفته است.

در گزارش اخیر عفو بین‌الملل تاکید شده؛ تحقیقات و بررسی‌های طولانی نشان می‌دهند تل‌آویو آپارتاید را نه فقط در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ بلکه علیه فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی که تابعیت اسرائیلی نیز دارند، اعمال می‌کند.

به نوشته یسرائیل هیوم، کمیته قانون اساسی، دستگاه قضایی و قوانین کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) طی چند روز آینده تصویب مقرراتی قانونی را بررسی خواهد کرد که امکان لغو بخشودگی مالیاتی دفتر عفو بین‌الملل در اراضی اشغالی را فراهم می‌کنند.

این روزنامه عبری زبان با اشاره به اینکه این اقدام را در پی انتشار گزارش اخیر دفتر عفو بین‌الملل در انگلیس در پیش گرفته، مدعی شد که این گزارش "حق" اسرائیل به عنوان "کشور یهود" را انکار می‌کند.

همچنین به نوشته این روزنامه، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای محاکمه عفو بین‌الملل در پیش گرفته از جمله اینکه آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی این رژیم هفته گذشته طرح لغو بخشودگی مالیاتی این سازمان را ارائه کرد و به این ترتیب تل‌آویو گامی را در مسیر محاکمه این نهاد بین‌المللی برداشت.

علاوه بر این تل‌آویو قصد دارد با تصویب قوانینی مشارکت دفتر عفو بین‌الملل در مناقصه‌هایی که در اراضی اشغالی برپا می‌شوند، ممنوع کرده و محدودیت‌هایی را برای آن درنظر بگیرد. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.