سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشستی برای بررسی قانون سلاح در این کمیسیون با حضور مسئولان ناجا، وزارت اطلاعات، بسیج و معاون امنیتی وزارت کشور خبر داد.

 حضور مسئولان ناجا و وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی

به گزارش قدس آنلاین، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  از برگزاری نشستی برای بررسی قانون سلاح در این کمیسیون با حضور مسئولان ناجا، وزارت اطلاعات، بسیج و معاون امنیتی وزارت کشور خبر داد.

وی گفت: قانون استفاده از سلاح در حین ماموریت توسط ماموران مصوب سال ۱۳۷۳ بود که این قانون با توجه به اینکه ۲۷ سال پیش تصویب شده است دارای ایراداتی است. از این رو کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تامین امنیت و نظم کشور و با توجه به شهادت رسیدن نیروی وظیفه ناجا در شیراز اقدام به اصلاح این قانون کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: دولت یک لایحه در رابطه با ترمیم قانون استفاده از سلاح اوایل سال به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده بود که کمیسیون در حال بررسی بر روی این لایحه بود و همچنین ناجا خود یک پیش‌نویس به کمیسیون امنیت فرستاده تا با تلفیق این دو پیشنویس به یک پیشنویس جدید در رابطه با قانون استفاده از سلاح به تصویب برسد.

عباس زاده تصریح کرد: لزوماً یک مامور بخواهد از سلاح استفاده کند باید از سه مولفه حمایت قانون، حمایت قضایی و حمایت سازمان متبوع مطمئن شود که باید در قانون این اطمینان را به وجود بیاوریم.

وی افزود: احتمالاً بررسی این قانون چند جلسه ای در کمیسیون امنیت ملی زمان ببرد تا یک کار کارشناسی و تحقیق شده بر روی قانون استفاده از سلاح انجام شود پس از  تصویب قانون در کمیسیون به فوریت به صحن مجلس ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.