مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: تل‌آویو نگران پارامترهای یک توافق با ایران است که در راستای منافع رژیم صهیونیستی نباشد.

 تل‌آویو: نگران پارامترهای توافق با ایران هستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته طی یک تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با موضوع ایران گفت‌وگو کردند، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته، در جلسه کابینه در خصوص ایران و توافق هسته‌ای اظهاراتی را مطرح کرد.

پایگاه خبری «اکسیوس» در این خصوص گزارش کرد؛ هولاتا در جلسه روز یکشنبه کابینه در اظهاراتی در ارتباط با توافق برجام گفت که تل‌آویو مخالف هر توافقی با ایران نیست؛ اما از پارامترهای یک توافق نگران است مثل پارامترهایی که در حال حاضر ظاهراً در برجام وجود دارد.

طبق گفته چهار وزیر صهیونیست که در جلسه روز گذشته کابینه حضور داشتند، هولاتا که همکاران صهیونیست وی در هفته‌ها و ماه های اخیر تلاش می‌کنند هر توافقی را با ایران به عنوان یک توافق بد جلوه دهند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حال آماده‌ شدن برای سناریویی است که توافق هسته‌ای جدید با ایران در راستای منافع رژیم صهیونیستی نباشد و برای سناریویی آماده می‌شود که هیچ توافقی حاصل نشود و برنامه هسته‌ای ایران بدون محدودیت ادامه یابد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین در ارتباط با برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تشدید اختلافات میان تل‌آویو و واشنگتن در خصوص موضوع ایران، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی باید صرفنظر از اینکه چه سناریویی در مذاکرات وین محقق می‌شود، روابط خوب خود را با دولت بایدن حفظ کند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای تبلیغ منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند و تلاش دارند تا به جهان القا کنند که هر توافقی با ایران به صلح و ثبات منطقه و جهان کمک نمی‌کند.

در همین راستا، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ظهر یکشنبه با موضع گیری مجدد علیه مذاکرات رفع تحریم از ایران در وین، گفت: یک توافق هسته‌ای، ثبات در منطقه را افزایش نمی‌دهد.

دور هشتم مذاکرات وین از روز ۹ بهمن ماه به صورت موقت متوقف شده است و امروز(دوشنبه) خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش کرد که احتمالاً ادامه دور مذاکرات هسته‌ای فردا در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص روند مذاکرات وین تصریح کرد: فارغ از خوشبینی‌ها و بدبینی‌ها و واقع نگری‌ها، الان زود است درباره نتیجه مذاکرات پیشگویی کنیم و در فضای بین‌الملل پیشگویی امر درستی نیست. 

وی ادامه داد: «هیئت ایران برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی آمریکا در وین حاضر بوده و خطوط قرمز ما کاملا روشن است؛ در حوزه رفع تحریم‌ها چنانچه رعایت شود در زمان مناسب خود به توافق خواهیم رسید».

منع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.