مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: قبض‌های برق اسفند ماه با تعرفه‌های جدید برای مشترکان صادر می‌شود.

نخستین قبض برق با تعرفه جدید اسفند ماه صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالامیر یاقوتی اظهار کرد: قبض‌های برق براساس تعرفه‌های جدید صادر شده و مشترکان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «برق من» بر روی تلفن همراه خود از میزان برق مصرفی‌شان آگاه شوند و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی افزود: مشترکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که زیر الگو، مصرف کرده باشند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق خواهند شد.

گفتنی است؛ پنجم دی‌ماه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای حکم مندرج در بند(ی) تبصره(۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، چگونگی محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجازه اجرای آن از اول بهمن صادر کرد.

کارشناسان و متخصصان صنعت برق پس از بررسی دقیق مصارف مشترکان بر اساس چندین مؤلفه، برای میزان مناسب مصرف برق الگویی طراحی کردند که یک اقدام اصولی بوده و به‌طور معمول جزو برنامه‌های اصلی کشورها برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان است.

این الگو ابتدا بر اساس آب و هوا و اقلیم کشور و با توجه به میزان متوسط دمای هوا به مناطق مختلف معتدل یا عادی و گرمسیری تقسیم شده، سپس نیاز خانوارهای مختلف به استفاده از انرژی برق برای وسایل روشنایی، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، اتو، یخچال و غیره که به‌طور معمول برای رفاه مورد نیاز است در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.