رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر به دوره های مختلف نگاه کنیم، چرخه تولید شعر فاخر، چرخه ای موثر بوده و در هر حماسه ای شعر و شاعر حاضر بوده است.

نقش شعر و شاعر در حماسه‌های تاریخی ایران

به گزارش قدس آنلاین، محفل ادبی و بصیرتی «طلوع آزادی»   با حضور شعرای مناطق تلفیقی خراسان رضوی، مدیر مرکز اسلامی استان و جمعی از مدیران شهرستان تایباد در تالار وحدت مجتمع مفاخر تایباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری در این مراسم اظهار کرد: دهه فجر یادآور حماسه بزرگ انقلاب اسلامی است و نقش شعر و شاعر در خلق این حماسه بی‌بدیل است؛ سهم شعر و شاعر در سبد مؤلفه‌های تحقق انقلاب اسلامی نیز قابل تأمل است زیرا شعر در دوران انقلاب به‌عنوان یک محرک توفنده اجتماعی علیه نظام ستم‌شاهی در وسط میدان نقش آفرینی کرد.

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی، اضافه کرد: اگر دوران مبارزات مردم ایران در کوران انقلاب را ورق بزنیم، چرخه تولید شعر فاخر و هدفمند، چرخه‌ای مؤثر بود و شاعر لحظه به لحظه حرکت را همراهی می‌کرد و هیچگاه مردم خلاء این بخش از مبارزه را احساس نکردند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی قدر شعر و شاعر را می‌داند و امروز در فهرست علاقه‌های رهبر معظم انقلاب، شعر و شاعری در صدر است و تا قبل از ورود ویروس منحوس  کرونا، شب‌های شعر ایشان زبانزد بود؛ در واقع در طول تاریخ هر جا حماسه‌ای داشتیم، شعر و شاعر حضور داشته است، حتی در دفاع مقدس، در میان عاملی که به رزمندگان اسلام روحیه مضاعف می‌داد، نقش شعر غیر قابل کتمان است.

جوانشیری تأکید کرد: امروز در کارزار نابرابر و ناجوانمردانه دشمنان اسلام، شاعر نباید نقش خود را گم کند و از صحنه غایب باشد، امروز دریچه مسموم فضای مجازی در مقابل جوان ما باز است و از این دریچه چیزی جز یأس و ناامیدی به سوی او در حرکت نیست، بنابراین باید شاعران خوش ذوق و انقلابی در این عرصه فعال‌تر باشند و مانع پمپاژ یأس از سوی دشمن شوند.

رئیس مرکز اسلامی خراسان رضوی با بیان این‌که جامعه شیعه و سنی امروز شاعران توانمندی دارد که می‌توانند با یکدیگر در مقابل دشمن ایستاده و نقشه‌های او را بر باد دهند، گفت: ملت ما ملتی با بصیرت و متعهد است، جریان نخبگانی ما متعهد است، دستاوردهای بی‌شماری ایجاد کرده و به قله‌های بسیاری رسیده است. این برای انقلاب اسلامی افتخار است که مردم شهرهای دور از مرکز کشور، مدعی هستند اگر شهر ما عالم، طبیب، مدیر، فرماندار و هر مسئولی می‌خواهد ما در شهر خود داریم، در حالی که قبل از انقلاب در همین منطقه تایباد، پزشکان هندی مشغول به طبابت بودند.

وی ادامه داد: کینه آمریکا، انگلیس و اسرائیل به این دلیل که بدون اجازه آنها در حال رشد و پیشرفت هستیم، نگران هستند و تمام دروغ‌پردازی‌های آنها از سر استیصال است، ما البته در گام دوم انقلاب به دنبال تمدن‌سازی اسلامی هستیم، به دنبال تزریق دستاوردهای انقلاب به جهان اسلام هستیم تا با وحدت شیعه و سنی، جهان اسلام را در مقابل جبهه کفر متحد کنیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.