صدرنشینی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر هرچند یک اتفاق شیرین برای فرهاد و آبی‌های پایتخت است.

خواب ترسناک استقلال در باد رکوردها

اما با نگاهی به بازی‌های این تیم در دور رفت مسابقات و بازی‌های این تیم در رقابت‌های جام حذفی یک واقعیت بزرگ برملا می‌شود که کادر فنی آبی ها با وجود اینکه تاکنون شکستی را نپذیرفته‌اند، اما ایرادهای بسیار فاحشی در سیستم بازی خود دارند که اگر یکی از تیم‌های لیگ برتر بازی‌های استقلال را به دقت مورد بررسی قرار دهد، به سادگی می‌تواند این تیم را شکست دهد و رکورد مجیدی را از بین ببرد.

استقلال در بازی نخست خود در رقابت‌های جام حذفی با وجود قرار داشتن در اوج آمادگی مقابل نود ارومیه گرفتار شد  و کار برای شاگردان مجیدی به قدری سخت شد که آن‌ها تا مرز حذف از این مسابقات هم پیش رفتند اما در نهایت با خوش اقبالی آبی‌ها موفق به حضور در مرحله بعد شدند اما در بازی با پیکان نیز دقیقاً همین اتفاق افتاد و شاگردان مجیدی با وجود صدرنشینی در رقابت‌های لیگ برتر برابر این تیم ناکام از گلزنی ماندند و در مواقعی توپ و میدان را به حریف واگذار کردند تا شاگردان مجتبی حسینی دروازه استقلال را به توپ ببندند!

دو بازی استقلال در چارچوب مسابقات حذفی این واقعیت را به اثبات رساند که حالا همگان متوجه نقاط ضعف استقلال مجیدی شدند و اگر وی فکری به حال برطرف کردن نقاط ضعف تیمش نکند با بحرانی بزرگ مواجه خواهد شد.

مجیدی این روزها فقط به ثبت یک رکورد فکر می‌کند، در حالی که رکوردشکنی در فوتبال ایران صرفاً یک جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ کاربرد دیگری ندارد، در حالی که آبی ها باید امسال به هوادارانشان جام قهرمانی تقدیم کنند در غیر این صورت دیگر جایی برای ماندن مجیدی و تیمش وجود ندارد، خوابیدن در باد صدرنشینی و شکست‌ناپذیری استقلال بزرگ‌ترین تهدید برای این تیم خواهد بود.

یکی به میخ یکی به نعل

از طرفی سیاست یکی به میخ یکی به نعل مجیدی در تقابل با مدیریت باشگاه استقلال یک حربه نخ نما شده و قدیمی است. هرچند مجیدی در مقطع کنونی رفتاری که با احمد مددی انجام داد را هرگز با مصطفی آجورلو تکرار نکرده، اما کاملاً پیداست با شدت گرفتن ضعف استقلال در حوزه فنی و بالا گرفتن میزان اعتراض‌ها حالا فرهاد دوباره به همان شیوه قدیمی خود در حوزه بهانه گیری روی آورده تا اگر نیاز به فرار از واقعیت بود، خیلی سریع و بدون مقدمه ماجرای بی پولی، زمین تمرین یا سایر موارد را به میان آورد تا بتواند جان سالم به در ببرد، البته برخی منتقدان سنتی مجیدی همچنان عقیده دارند او ممکن است همانند ادوار گذشته ناگهان تیم را رها کند تا مجبور نشود ناکامی استقلال را به نام خود سند بزند.

با این حال اگر مجیدی به دنبال خلق یک موفقیت ماندگار است باید از رفتارهای احساسی و عناوین پوشالی حذر کند و تنها به دنبال کسب موفقیت ماندگار باشد تا پایان فصل به نیکی و به عنوان سرمربی تیم قهرمان از او یاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.