امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی، اسلام را بر معادلات جهانی حاکم کرد.

آیت الله علم الهدی: انقلاب اسلامی، اسلام را بر معادلات جهانی حاکم کرد/ مافیای عامل گرانی را از کشور ریشه‌کن کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ضمن عرض فرا رسیدن میلاد مسعود امام جواد (علیه‌السلام) و تقارن آن با سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی را تبریک می‌گویم، گفت: از احساسات پر شور، عواطف فوق‌العاده چشم‌گیر انقلابی شما مرد و زن در این سرزمین و در این شهر در بزرگداشت روز پیروزی انقلاب تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: انقلاب قطع شدنی نیست، چون انقلاب، شما مردم را دارد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه دستاورد اصلی انقلاب، خارج کردن اسلام از چاردیواری حسینیه و مسجد و آوردن آن در رأس معادلات سیاسی بین‌المللی دنیا بود، اضافه کرد: اسلام به‌عنوان یک قدرت معادلات سیاسی استکباری جهان را بهم زد. 

آیت الله علم الهدی افزود: آن روز کسی فکر نمی‌کرد انقلاب اسلامی از یمنی‌ها، مبارزی در راه اسلام می‌سازد که اسرائیل و آمریکا را مستأصل کنند و به خاک سیاه بنشانند. 

آیت الله علم اینکه آنی که مردم مطالبه کردند، به آن رسیدند و هنوز هم پیش می‌رود، جهانی شدن اسلام روی کره زمین است، یادآور شد: دستاورد انقلاب منحصر به این نیست، انقلاب زندگی و مملکت ما را عوض کرد. 

امام جمعه مشهد افزود: این آمار یونسکو هست: میزان باسوادان ایران در میانه دهه پنجاه حدود ۳۰ درصد بود، یعنی در ملت ۳۵ میلیونی، ۳۰ درصد باسواد بودند، این آمار تا سال ۷۶ بیش از ۷۵ درصد تا سال ۹۵ این رقم به حدود ۹۰ درصد رسید.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در مسائل علمی و پزشکی و سلامت به نقطه‌ای رسیدیم که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد. 

وی با اشاره به اینکه امروز از تمام کشورهای دنیا برای درمان و معالجه بیماری‌ها به اینجا می‌آیند، قبل از انقلاب در جمعیت ۳۵ میلیونی، فقط ۱۰ درصد بیمه درمانی داشتند، امروز در جمعیت بالای ۸۰ میلیونی، به بیش از ۹۵ درصد رسیده است. 

آیت الله علم الهدی افزود: رهبری فرمودند، «غبار برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی نمی‌گذارد ما پیشرفت‌ها را ببینیم، این غبار را کنار بزنید. 

وی گفت: دو درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی داریم، در کشور فراوانی کالای اساسی وجود دارد، اما مردم از گرانی رنج می‌برند، با پیگیری و هماهنگی سه قوه این مافیاها از این مملکت ریشه کن شوند. 

آیت الله علم الهدی افزود: به‌عنوان سردار دفاع جنگ نرم، قانون تنظیم‌گری فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، این فضای آلوده به جولانگاه دشمن، فضای پاک و مقدس برای زندگی مردم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.