همزمان با دهه مبارک فجر و طلیعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قدس آنلاین در برنامه ای با عنوان صحن انقلاب به بررسی تاریخ شفاهی مبارزات انقلابی مردم مشهد پرداخت.

ویژه برنامه ۸ قسمتی «صحن انقلاب»؛ تاریخ شفاهی مبارزات انقلابی مردم مشهد

به گزارش قدس آنلاین، در این برنامه با هفت شخصیت مطرح و انقلابی مشهد در هشت قسمت و در مجموع بالغ بر هفت ساعت گفتگوی تفصیلی با محوریت تاریخ شفاهی مبارزات انقلابی مردم مشهد پرداخته شد.

* خلیل موحدی ، تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی

 در قسمت اول  ویژه برنامه صحن انقلاب با خلیل موحدی ، تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی به گفتگو نشستیم.

موحدی در این گفتگوی تفصیلی که حدود یک ساعت به طول انجامید  به نقش و جایگاه حرم مطهر رضوی در روند انقلاب اسلامی از مشهد تا کل کشور  اشاره کرد و سپس به معرفی طلایه داران انقلاب اسلامی در مشهدالرضا(ع) و همچنین  اولین محلی که در مشهد توسط انقلابیون فتح شد ، پرداخت.

قسمت اول  ویژه برنامه صحن انقلاب به آدرس زیر درآپارات قابل مشاهده می باشد.  

https://www.aparat.com/v/a6EQ5

* حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ، امام جمعه موقت مشهد

در قسمت دوم برنامه صحن انقلاب به سراغ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ، امام جمعه موقت مشهد و از جمله روحانیون شاخص و تاثیرگذار در مبارزات انقلابی مردم مشهد رفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در این برنامه ضمن تشریح تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس، به طورشفاف به مواردی نظیر دلایل اهمیت نقش مشهد در وقوع انقلاب اسلامی ، نقش علمای انقلابی در روند انسجام و حرکت انقلاب اسلامی در مشهد پرداخت.

در این قسمت شما می توانید  تعبیر جالب رهبر انقلاب بعد از آزادی حجت الاسلام والمسلمین فرزانه از زندان،  جایگاه حرم مطهر رضوی در روند تحولات انقلاب اسلامی در مشهد و همچنین  ناگفته هایی از روند تحولات انقلاب اسلامی در مشهد را مشاهده نمایید.

فایل کامل گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در لینک زیر قابل دستیابی است.

https://www.aparat.com/v/dZtir

* ماشاءالله شاهمرادی ،  راوی تاریخ انقلاب اسلامی

ماشاءالله شاهمرادی ،  راوی تاریخ انقلاب اسلامی و بازیگر مشهدی سینما و تلویزیون در سومین قسمت ویژه برنامه صحن انقلاب با بیانی شیوا به ناگفته‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی در مشهد مقدس پرداخت.

وی در این برنامه مواردی از جمله روند شروع بیداری ملت ایران در تحقق انقلاب اسلامی، تاثیر فساد دربار و خانواده شاه در سرعت روند انقلاب اسلامی ، نقش شهید هاشمی نژاد در حرکت مردم مشهد و همچنین حضور شاه در مشهد و واکنش مردم به صحنه سازی های خاندان پهلوی اشاره کرد.

قسمت سوم برنامه صحن انقلاب در آدرس زیر قابل مشاهده می باشد.

 

https://www.aparat.com/v/qgErR

* حجت الاسلام والمسلمین ناصر اسدی ؛ روحانی مبارز دوران انقلاب

در چهارمین قسمت صحن انقلاب حجت الاسلام والمسلمین ناصر اسدی ؛ روحانی مبارز دوران انقلاب در مشهد  ضمن اشاره به نقش روحانیت در روند تحولات انقلاب اسلامی در مشهد مقدس به بیان مواردی نظیر تحلیل تقابل ساواک و حوزه های علمیه مشهد ؛ ناگفته هایی از طلایه داران انقلاب اسلامی مشهد و  جایگاه منحصر به فرد حرم مطهر رضوی در روند انقلاب اسلامی مشهد مقدس اشاره کرد.

گفتگوی تفصیلی با این روحانی مبارز مشهدی را از طریق آدرس زیر می توانید مشاهده نمایید.

https://www.aparat.com/v/a۶EQ۵

* حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

ویژه برنامه صحن انقلاب در قسمت پنجم به گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی پرداخت.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی در این برنامه به بیان خاطرات کمترشنیده شده از برخورد نظامی های وابسته به شاه و مردم، وضعیت اقشار مختلف مشهد برای تشکیل راهپیمایی ها   و همچنین نقش آیت الله خامنه‌ای در جهش تحرکات انقلابیون مشهد در سالهای منتهی به انقلاب پرداخت.

تشریح گفتگو برنامه صحن انقلاب با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آدرس زیر قابل مشاهده می باشد. 

https://www.aparat.com/v/bcgFQ

* علی خوش زبان، خادم حرم مطهر رضوی

مهمان ششمین قسمت برنامه صحن انقلاب ، علی خوش زبان بود که به دلیل داشتن مسئولیت در سال های قبل و بعد  از انقلاب در حرم مطهر رضوی  شاهد وقایع زیادی در این حرم مطهر می باشد.

وی در این برنامه به مواردی از جمله  اینکه چه  کسی برای اولین بار تصاویر شاه را از نقاط مختلف حرم امام رضا (ع) پایین آورد، مخالفین شاه در بین فرماندهان ارتش و ساواک در مشهد  و ناگفته‌هایی از حال و هوای حرم مطهر رضوی در آستانه بهمن ۵۷ اشاره کرد.

برای مشاهده کامل برنامه صحن انقلاب با حضور علی خوش زبان می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

https://www.aparat.com/v/pq۱Zf

* علی اصغر نعیم آبادی فیلم بردار و  مبارز انقلابی در مشهد

در دو قسمت بعدی صحن انقلاب علی اصغر نعیم آبادی از مبارزان انقلابی مردم مشهد که اغلب او را به عنوان فیلم بردار و عکاس مبارزات انقلابی مردم مشهد می شناسند مهمان برنامه بود.

وی در قسمت هفتم صحن انقلاب  به بیان خاطره ای از دیدار  با امام خمینی (ره) در سن ۱۳سالگی   و تشریح مواردی از جمله مدرسه دو درب مشهد ،  اولین منبر خوانی رهبرمعظم انقلاب   و  اعدام ساواکی هزار چهره در مشهد پرداخت.

نعیم ابادی در قسمت هشتم صحن انقلاب نیز مواردی از جمله پیروزی انقلاب در مشهد ۲ماه و ۲روز زودتر از ۲۲بهمن ماه، خطبه خوانی تاریخی رهبرمعظم انقلاب در حرم مطهر رضوی  و حال و هوای  مشهد در ۲۲بهمن ۵۷ پرداخت.

گفتگوی تفصیلی با نعیم آبادی مبارز انقلابی  و عکاس  سال های انقلاب و خادم امروز حرم مطهر رضوی در آدرس های زیر قابل دستیابی می باشد.

https://www.aparat.com/v/XfY۷e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.