داستان مدیریت عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال را می‌توان به عنوان یک نمونه مدیریتی ناموفق در تاریخ ورزشی ایران به نگارش درآورد تا برای مدیران بعدی ورزش این باور غلط از بین برود که کسی که ژست‌های روشنفکری می‌گیرد، طبیعتاً نمی تواند در نقش منجی ظاهر شود.

عزیزی خادم چوب مشاورانش را می‌خورد

هرچند شهاب عزیزی خادم در سایه صعود مستقیم تیم ملی روزگار را سپری می‌کند، اما عدم شفافیت مالی، انتخاب‌های پر حرف و حدیث، رفتارهای چالش برانگیز و بلاتکلیفی تیم‌های ملی سبب شد از ماه‌ها قبل با اعضای هیئت رئیسه اختلافاتی پیدا کند. اما نسخه‌های تجویزی مشاوران رسانه‌ای آقای رئیس سبب شد روی تمام این اختلافات سرپوش گذاشته شود. با این حال از دو ماه قبل با قدرت گرفتن مشاوران آقای رئیس کارد به استخوان مخالفان وی در هیئت رئیسه رسید و قرار شد موضوع عزل موقت وی به صورت جدی دنبال شود و بر اساس قدرتی که اساسنامه فدراسیون فوتبال در اختیار آن‌ها قرار داده، شهاب را از مسئولیت خود خلع کنند.

با رونمایی از این اتفاق برخی ارکان تأثیرگذار فدراسیون که با رئیس هماهنگی کامل داشتند، برای انتقام گرفتن از منتقدان دست به کار شدند تا به عناوین مختلف و پرونده‌سازی‌های متنوع تک به تک امضاکنندگان این نامه را از گردونه خارج کنند.

نخستین فردی که قربانی این سیستم شد، مدیرعامل باشگاه سایپا، مهرداد سراجی بود. سراجی که از ماه‌ها قبل با عزیزی خادم دچار اختلاف سلیقه جدی شده بود، با حکم عجیب کمیته اخلاق به مدت ۶ ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد تا یک پیام روشن به سایر مخالفان داده شود که عاقبت آن‌ها نیز همانند سراجی خواهد بود، اما این ماجرا حکم بنزین روی آتش داشت؛ چون منتقدان دانه درشت شهاب عزیزی خادم موضوع غیر قانونی بودن فعالیت ارکان قضایی فوتبال را به راه انداختند.

حالا از گوشه و کنار خبر می‌رسد در سئول شمالی نیز حمایت چندانی از رئیس فدراسیون فوتبال وجود ندارد و به احتمال فراوان وزارت ورزش و جوانان در قبال این اتفاقات سکوت اختیار خواهد کرد.

با این حال عزیزی خادم دست نیاز به سمت حامیان سیاسی گذشته خود دراز کرد تا شاید بتواند با کمک آن‌ها قاعده بازی را تغییر دهد، اما از شواهد و مستندات پیداست مهره‌های سیاسی حامی شهاب نیز از قدرت لازم برخوردار نیستند.

با وجود این، آن‌ها امیدوارند بتوانند فرایند عزل موقت را به نوعی وتو کنند، اما اعضای هیئت رئیسه که حالا برتری مطلق در این فرایند را در اختیار دارند بنا دارند آخرین روز هفته جاری در مرکز ملی فوتبال شهاب عزیزی خادم را از کار برکنار کنند و فرد جدیدی را به عنوان سرپرست موقت انتخاب کنند تا مجمع فدراسیون فوتبال تکلیف رئیس بعدی فدراسیون فوتبال را روشن کند.

در این ارتباط گفته می‌شود مهرداد سراجی یکی از گزینه‌های جدی برای سرپرستی فدراسیون است اما از آنجا که کمیته اخلاق برای وی محرومیتی سنگین در نظر گرفته، باید دید آیا وی می‌تواند این مسئولیت را قبول کند یا اینکه فرد دیگری سرپرست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.