عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: معادل ریالی ۹ میلیارد دلار در بودجه دیده شده که برابر ۱۷۲ هزار میلیارد تومان است، از این بودجه برای کالاهای اساسی و دارو استفاده خواهد شد.

جزئیات تثبیت ارز واردات کالاهای حیاتی در سال آینده/ ۷۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم لحاظ شد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص باقی‌ماندن منابع ریالی جبران حذف ارز ترجیحی با وجود اینکه ۹ میلیارد دلار دولت برای این منظور در نظر گرفته است، اظهار کرد: قرار است ما تخصیص یارانه را در اختیار دولت قرار دهیم.

وی با اشاره به الحاقیه تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: دولت می‌تواند ارز ترجیحی بدهد یا اینکه به‌شکل دیگری عمل کند. یارانه‌های دارو، نان و کالاهای اساسی را در تبصره ۱۴ تصویب کردیم و در اختیار دولت قرار دادیم. ما معادل ریالی ۹ میلیارد دلار را در بودجه می‌بینیم که برابر ۱۷۲ هزار میلیارد تومان است، از این بودجه برای کالاهای اساسی و دارو استفاده خواهد شد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۱ هزار میلیارد تومان نیز برای گندم به‌صورت جداگانه در نظر گرفته شده است، چراکه در ۹ میلیارد دلار در نظر گرفته‌شده گندم مورد نظر نبوده است.

گفتنی است؛ کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با پیشنهاد دولت برای حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی موافقت نکرد و تأمین ارز برای کالاهای اساسی و دارو ابقا شد.

حدود ۹ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو ابقا شد و در لایحه بودجه سال آینده مقرر شد تا دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی موارد مذکور را تأمین کند.

دولت برای هر فرد ۱۵۰ هزار تومان یارانه در ماه در نظر گرفته بود؛ اما حذف یک‌باره ارز ترجیحی تبعات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشت و قیمت‌ها افزایش ناگهانی و چند برابری پیدا می‌کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.