۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 787549

عزیزبک آمانوف با عقد قراردادی دو ونیم ساله رسماً بازیکن استقلال شد. او دومین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال است که از کشور ازبکستان می‌آید.

رقابت در استقلال سخت است

پیش از او جبارف برای استقلال نمایش درخشانی داشت و توانست اعتمادها را به سمت و سوی خود جلب کند. حالا آمانوف که درهمان پست بازی می‌کند، امیدوار است خاطرات بازی‌های خوب هموطنش را که یک بار مرد سال فوتبال آسیا شده بود را زنده کند. آیا آمانوف دراستقلال به توفیق خواهد رسید؟

نام تو یک ماه قبل از اینکه با استقلال قرارداد ببندی، حوالی این باشگاه شنیده می‌شد. چه شد که درنهایت به ایران آمدی.

ایران کشور مهمی درفوتبال آسیاست و لیگ ایران نیز خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد. شما فوتبالیست‌های بزرگی در تاریخ فوتبال آسیا داشته‌اید و از جمله کشورهای صاحب سبک درفوتبال به شمار می‌روید. مطمئناً کشوری که ۶ بار توانسته راهی جام جهانی شود، از لحاظ استعداد جزو کشورهای مهم در نقشه فوتبال جهان محسوب می‌شود. من ایران را انتخاب کردم تا از استقلال به تیم‌های بزرگ تر بروم. هرچند که باید اعتراف کنم به تیم بزرگی آمدم.

تو دقیقاً درپستی بازی می‌کنی که امیرحسین حسین‌زاده حضور دارد و به نظر می‌رسد رقیب اصلی تو همین بازیکن است.

درباره حسین زاده شنیده ام و بازی‌های اخیر استقلال را هم خوب نگاه کردم. مدتی هست که روی بازی‌های استقلال متمرکز هستم. می‌خواهم یک موضوع را به طور کلی بگویم که بدست آوردن جایگاه ثابت درباشگاه استقلال بسیار سخت است. من رقیبان سرسختی دارم.

درشرایطی با استقلال قرارداد بستی که این باشگاه در صدرجدول قرار دارد. آیا با حضور تو و حردانی استقلال می‌تواند صدرنشینی را حفظ کند؟

لیگ ایران تیم‌های بزرگی دارد و درنیم فصل دوم رقابت سخت و دشوارتر خواهد شد. باید تلاش کنیم موقعیتی که با سختی بدست آمده را همچنان حفظ کنیم. این امید در دل من وجود دارد که با استقلال قهرمان لیگ برتر ایران شوم.

برخورد مدیران استقلال با توچه طور بوده؟

درباره ایرانی‌ها خوب شنیده‌ام. می‌دانم آن‌ها دست میهمان‌ها را به گرمی می‌فشارند. قبل از اینکه به ایران بیایم با جبارف درباره تیم جدیدم حرف زدم. او حرف‌های خوبی به من زد و بیشتر ترغیب شدم که برای استقلال بازی کنم. شک ندارم با بازیکنان استقلال خیلی زود رفیق می‌شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.