اولیانوف روز شنبه در سی و ‌پنجمین روز از دور هشتم مذاکرات وین، با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین دیدار کرد.

افزایش تحرکات اولیانوف در مذاکرات وین

به گزارش قدس آنلاین، وی در رابطه با این دیدار در توئیترش نوشت که پیرامون جزئیات مسیر پیش رو در مذاکرات گفت‌وگو کرده است.

وی سپس با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و عنوان کرد که دو طرف درباره بحث‌برانگیزترین مسائلی که باید در گفت‌وگوها حل و فصل شود بحث کرده‌اند.

این دیپلمات روس همچنین با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی ملاقات و درباره این دیدار با انتشار پیامی در توئیتر تکرار کرد: درباره مسائل پیش‌رو در مذاکرات وین گفت‌وگو کردیم.

اولیانوف عصر دیروز هم با انریکه مورا دیدار کرده و به گفته او دو طرف درباره متن توافق نهایی گفت‌وگو کردند.

وی صبح امروز در توئیتی عنوان کرد که تلاش‌های دیپلماتیک بسیار فشرده‌ای در مذاکرات وین جریان دارد.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است.

باقری دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شد و هم اکنون سرگرم رایزنی با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات است.

دیروز  هم هر سه کارگروه اقدامات هسته‌ای، ترتیبات اجرایی و رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ تشکیل جلسه دادند.

این جلسات مجموعا بیش از ۶ ساعت به طور انجامید و در جریان آن‌ها ضمن بررسی و مرور متون مربوط به هریک از کارگروه‌ها، موارد اختلافی و ابهامات باقی‌مانده مورد بحث قرار گرفت.

عصر جمعه نیز دیداری یک ساعته میان مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و چین و همچنین جلسه‌ای نزدیک به دو ساعته میان رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها برگزار شد.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.