با اتمام نقل و انتقالات زمستانی لیگ ایران حالا می‌توان برنده بلامنازع این جدال پر هیجان را تیم فولاد خوزستان دانست که با بیشترین خرید توانست رکورد خریدهای زمستانی را به نام خود جا به جا کند و تلافی محرومیت از پنجره‌های قبلی نقل و انتقالاتی را جبران کند.

ولخرجی فولادی‌ها و فاجعه سرخابی‌ها

نکونام با خرید ستاره‌های سرشناس استقلال و پرسپولیس و جذب پدیده‌های جوان تیم‌های دیگر لیگ برتری حالا به خوبی تیمش را تقویت کرده تا در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا که به همراه سپاهان در این مسابقات حضور خواهد داشت، بتواند نتایج قابل قبولی را بدست آورد.

بعد از فولاد خوزستان، فولاد سپاهان تیم موفق دیگر در نقل و انتقالات بود که با جذب میلاد جهانی و رشید مظاهری نقاط ضعف خود در نیم فصل اول را جبران کرد تا بتواند در نیم فصل دوم امتیازهای از دست رفته را جبران کند.

بمب دقیقه نودی پرسپولیس

اما به اندازه ای که دو تیم فولادی لیگ‌برتر عملکرد قابل قبولی داشتند، پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی عملکرد ضعیفی به ثبت رساند تا هواداران این تیم به شدت به عملکرد تیم مدیریتی پرسپولیس انتقاد کنند، البته شاید قرارداد دقیقه نودی رامین رضاییان تا حدودی از انتقادات هواداران کاسته باشد. اوضاع رقیب سنتی پرسپولیس هم چندان تعریفی نداشت، استقلالی‌ها با وجود جذب دو بازیکن که چندان سرشناس نیستند، بعد از پدیده بیشترین خروجی را داشتند تا مشخص شود فرهاد مجیدی در ابتدای فصل نقل و انتقالات براساس اصول خرید نکرده، بلکه با جذب فله‌ای بازیکنان این تیم به دنبال جمع آوری همه ستاره‌های موجود در بازار نقل و انتقالات بوده که در نهایت پس از گذشته ۱۶ هفته و  شناسایی ترکیب مورد علاقه اش تصمیم گرفته است تعداد قابل توجهی از ستاره‌های خود را به صورت قرضی و قطعی از فهرست استقلال خارج کند.

فاجعه شهرخودرو

در کنار این تیم‌ها باید به عملکرد فاجعه بار تیم فوتبال شهرخودرو نیز اشاره کرد، تیمی که در نقل و انتقالات لیگ برتر هم با اقتدار در قعر جدول حضور دارد و با ثبت بیشترین آمار خروج بازیکن یک رکورد دیگر را به نام خود در تاریخچه این دوره از رقابت‌ها به ثبت رساند.

داوود سید عباسی که در آخرین مصاحبه خود پیش از شروع تعطیلات نیم فصل به هواداران این باشگاه وعده داده بود در تعطیلات نیم فصل برای جبران ناکامی های نیم فصل نخست از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد موفق شد چهار بازیکن بیرون مانده را به خدمت بگیرد، که سرشناس ترین آن‌ها نفر نخست مسابقات ستاره شو بود که بارها تصویر او را در جریان مسابقات ستاره شو در قاب تلویزیون دیده بودیم، البته در کنار این بازیکن فردین رابط سکونشین استقلال هم از جمله بازیکنان معروفی بود که به تیم مشهدی ملحق شدند.

اما به قدری وضعیت در این تیم بغرنج بود که سید عباسی برای بازی نخست خود بعد از تعطیلات با کمبود بازیکن مواجه شد و تنها ۱۵ بازیکن در لیست پدیده حضور داشتند که این اتفاق خاطره بازی اول فصل را برای هواداران مشهدی تکرار کرد؛ چون آن‌ها در بازی خانگی خود در افتتاحیه لیگ نیز با ۱۵ بازیکن به مصاف آلومینیوم اراک رفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.