رهبر انقلاب بحرین بر لزوم اتحاد مردم این کشور و مقابله یکپارچه با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تاکید و برای برون رفت از بحران در بحرین راه حلی را ارائه کرد.

مشکل اصلی بحرین، سیاسی و راه حل آن، قانون اساسی عادلانه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، اظهار کرد: «بدون راه حل واقعی عادلانه کامل برای اصلی‌ترین مشکل بحرین، این مشکل راه حلی نخواهد داشت. اصلی ترین مشکل بحرین مشکل سیاسی است و این مشکل بدون قانون اساسی عادلانه، قابل حل نیست. زیرا بحرین، با سیاست فعلی که با انواع ظلم و چوب حراج زدن‌ها به آن اداره می‌شود، هدف قرار گرفته است»

وی که شب گذشته به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین سخنرانی‌ می‌کرد، ادامه داد: مردم بحرین دارای عزت، کرامت، دین و انساینت بوده و تمایل زیادی دارند که آزادی خود را بازیابند.»

آیت الله عیسی قاسم از همه مسلمانان غیور بحرین و خارج از بحرین در کشورهای اسلامی و غیراسلامی خواست در برابر سیاست ظالمانه‌ای بایستند که خواهان این است که امت اسلامی بخشی از اسرائیل باشد.

وی اعلام کرد: ایمان نقطه شروع یک زندگی شرافتمندانه و عادلانه است که همه را خوشحال کند، چنانچه مردم هر کشوری بخواهند بر مشکلات کشورشان غلبه کنند باید با یکدیگر متحد شوند و تلاش‌هایشان را در مسیر رسیدن به یک راه حل متحد کنند.

رهبر انقلاب بحرین افزود: همانطور که وحدت درباره خیر و حق، راه نجات است، وحدت در زمینه شر و باطل نیز نابود کننده و فسادی بزرگ و بدون مرز است.

شیخ عیسی قاسم خطاب به جوانان و گروه‌های معارض بحرین، گفت: قیام و جنبش شما با روحیه اتحاد و پایبندی به منافع مشترک و تلاش برای رقم زدن سرنوشت مشترک با اقتدار و درایت پیش خواهد رفت.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به عادی سازی برخی رژیم‌های عربی از جمله رژیم آل خلیفه با اشغالگران صهیونیست، اظهار کرد: باید با همه سناریوها و توطئه‌های صهیونیستی در بحرین و کل منطقه مقابله کنیم. ما با دور اندیشی، بصیرت و آگاهی و در راه دین و در راه رضای خدا در مبارزه برای احیای حق هستیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک افسر ارشد ارتش خود را در بحرین مستقر کرده تا تحرکات استعماری و متجاوزانه‌اش را از بحرین مدیریت کند. در این شرایط دیگر چه چیزی مانده تا ما بفهمیم که بحرین کاملاً به اشغال درآمده است؟

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: هدف جنبش و قیام مردم ما دور کردن ظلم و ستم از کشور بود و تحولات تاریخی بزرگ به ما یاد می‌دهد که تغییر سرانجام رخ خواهد داد.  حل و فصل مشکلات بحرین بدون وجود یک قانون اساسی بر پایه عدالت ممکن نیست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.