در آستانه میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، فاز نخست ساخت کلین روم‌های جدید شرکت داروسازی ثامن با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست ساخت کلین روم‌های جدید شرکت داروسازی ثامن به بهره‌برداری رسید

نوسازی کارخانه همزمان با فعالیت چرخه تولید

در این مراسم مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن با تأکید بر سابقه فعالیت ۳۰ ساله این شرکت در زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: این طرح در راستای ارتقای کیفیت و تداوم فعالیت شرکت طبق استانداردهای جهانی صنعت داروسازی و امکان دریافت گواهینامه CGMP فنی برای صادرات به اروپا و همچنین افزایش کمی و کیفی تولید از یک سال و نیم قبل آغاز شد که در حال حاضر فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.  
مجید طبسی گفت: اجرای این طرح در سه فاز ضمن ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، در مجموع ۷۰ درصد ظرفیت تولید شرکت داروسازی ثامن را در حوزه محصولات تزریقی به ویژه سرم و همچنین طیف گسترده‌تری از داروهای جدید افزایش خواهد داد که در حال حاضر موجب افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید شرکت در فاز نخست شده است.  
وی ادامه داد: انجام این طرح؛ از طراحی تا اجرا، با مسئولیت و تلاش شبانه‌روزی و تکیه بر توانمندی‌ها و دانش نیروهای داخلی شرکت ثامن به موازات فعالیت مستمر چرخه تولید شرکت در پرتوی عنایت حضرت رضا(ع) محقق شده است.  
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن افزود: انجام بروزرسانی در کارخانه در پنج حوزه همچون فضاهای تولید، تجهیزات، آزمایشگاه و... در حال پیگیری است. در حال حاضر نیز اقدامات نوسازی در حوزه تأسیسات به اتمام رسیده و در حوزه خطوط انتقال به تدریج اصلاحاتی انجام می‌شود.  
وی با بیان اینکه وابستگی در حوزه تأمین مواد اولیه تولید محصولات شرکت را نیز به حداقل رسانده‌ایم، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم هر سه فاز طرح توسعه کلین روم‌های شرکت داروسازی ثامن را تا پایان شهریورماه سال آینده به اتمام برسانیم.   

تولید صنعتی ۵ محصول دارویی جدید

طبسی گفت: همچنین ۵ محصول دارویی جدید شرکت ثامن همچون محلول‌های جراحی قلب باز، دیالیز دو محفظه‌ای و توبرامایسین(از آنتی بیوتیک‌ها در حوزه بیماران سی. اف) برای اولین بار در کشور تولید صنعتی شده که در حال حاضر پیگیر کسب مجوزهای لازم برای تولید انبوه آنها هستیم.  
وی افزود: به طور نمونه محلول‌های جراحی قلب باز(کاردیوپلژیک) در گذشته به صورت دستی برای اتاق‌های عمل تولید می‌شد که شرکت در طول سه سال موفق به کسب دانش و تکنولوژی تولید این محصولات شد که در حال حاضر مرحله مطالعات بالینی آن به اتمام رسیده و تأییده بیمارستان قلب شهید رجایی نیز دریافت شده و در حال پیگیر کسب مجوز از سازمان غذا و دارو هستیم.   
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن ادامه داد: محلول دیالیز دومحفظه‌ای نیز محصول تکمیلی این شرکت در حوزه دیالیز صفاقی است که در گذشته از طریق واردات تأمین می‌شد. شرکت به دانش تولید این محصول نیز دست یافته و در حال کسب مجوزهای لازم در این حوزه است.

آمادگی برای احداث «پردیس فناوری سلامت ثامن»

طبسی خاطرنشان کرد: همچنین مجوز تغییر کاربری زمین برای احداث «پردیس فناوری سلامت ثامن» صادر شده است تا این پردیس به عنوان یک اقدام جدید با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد راه‌اندازی شود و بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان خدمات ارزشمندی در حوزه سلامت در آینده به مردم ارائه داد.      

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.