وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در بخش‌هایی از پیش‌نویس لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارتخانه تغییراتی ایجاد کردیم که در حال ارزیابی و تدوین نهایی است و در سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل داده می‌شود.

 پیش‌نویس لایحه اختیارات وزارت میراث‌فرهنگی سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعزت الله ضرغامیاظهار داشت: لایحه وظایف و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که (در دولت دوازدهم) به صورت مقدماتی تدوین شده، به بسیاری از ماموریت‌های وزارتخانه اشاره کرده است؛ اما با توجه به نگاه تحولی که به ‌همه بخش‌ها داریم مجدد در حال ارزیابی است ‌در برخی از بخش ها تغییراتی ایجاد می‌کنیم برای اینکه بتوانیم سیاست‌های جدید را جلو ببریم در آینده نزدیک به نظرم در سال ۱۴۰۱ به دولت تحویل داده می‌شود.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی ماموریت رایزنان فرهنگی‌ست

ضرغامی در ادامه این گفت‌و گو با اشاره به دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی با امکانات گسترده‌ای که در ۸۰ نقطه جهان حضور دارند، تبلیغ حوزه گردشگری و ترویج و معرفی صنایع‌دستی ایران است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در جلسه با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات به ویژه درباره صنایع‌دستی گفت‌وگوی مفصلی انجام دادیم همه رایزنان فرهنگی از همان روز دیدار نمایندگی‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام خواهند و این مسئولیت را خواهند داشت.

ضرغامی گفت: در جلساتی مشترک که با رایزنان فرهنگی برگزار خواهد شد، در هر سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماموریت آنها تشریح می‌شود. حتما تلاش‌های رایزنان نقش مهم و موثری در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی در سطح جهانی خواهد داشت.

به گزارش با مصوبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی ارتقا ساختاری یافت و با تایید شورای نگهبان در مرداد همان سال این وزارتخانه تشکیل شد. پیش‌نویس لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی به هیئت دولت دی ماه ۱۳۹۹ ارائه شده بود، که با آغاز دولت سیزدهم ضرورت یافت بر اساس رویکردهای تحولی دولت این پیش نویس مجدد ارزیابی شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.