رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

بهره مندی یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول در کشور از خدمات بهزیستی

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد قادری امروز  در جلسه شورای معاونان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهزیستی یک سازمان مردمی و کارآمد است، اظهار کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی است و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

وی اشاره به کمبود اعتبار در سازمان بهزیستی، عنوان کرد: دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۱ ویژه سازمان بهزیستی به مجلس تحویل داده شده است که این میزان اعتبار کافی نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده پاسخگوی نیازها نیست، تصریح کرد: به همین منظور، برای اجرای طرح حمایت از معلولان باید از ظرفیت خیران استفاده کرد.

قادری خیران را بازوان توانمند بهزیستی، عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از این ظرفیت تأثیر بسزایی در ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به معلولان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای مقابله و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور باید برنامه ریزی دقیق وجود داشته باشد، مطرح کرد: این برنامه ریزی های باید به صورت دقیق و مدون صورت پذیرد.

برنامه ریزی برای رفع آسیب اجتماعی باید بر اساس ویژگی منطقه صورت پذیرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه برای رفع و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید از کلیه ظرفیت‌ها و اعتبارات استفاده شود، گفت: برنامه ریزی های لازم در این خصوص باید بر اساس شرایط، مشکلات و مسائل هر منطقه باشد.

قادری تهیه و تدوین دستورالعمل واحد در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای سراسر کشور را غیر ممکن دانست و افزود: مشکلات هر منطقه متفاوت است فلذا بر اساس ویژگی و آسیب‌های هر منطقه باید دستور العمل مشخص، تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بخش زیادی از خدمات به معلولان توسط بهزیستی پرداخت مستمری است که این رویکرد باید تغییر کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معلولان برنامه ریزی دقیق انجام شود، عنوان کرد: مسکن، اشتغال و معیشت سه راهبرد اصلی سازمان بهزیستی است.

قادری با اشاره به ضرورت معرفی، تبیین و تشریح فعالیت‌های سازمان بهزیستی برای جامعه، تصریح کرد: شفاف سازی و بیان دستاوردها و فعالیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قدرت نه گفتن در سازمان بهزیستی باید کم شود، مطرح کرد: این مهم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های برای خدمت رسانی بهتر و مطلوب‌تر به جامعه هدف امکان پذیر است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    باسلام:جناب آقای قادری شماکه درباره اهمیت به معلولین صحبت میکنیدچرابازنشستگی پیش ازموعدمعلولین عادی دربخش خصوصی که نامه تفاهم نامه آن هم به جنابعالی رونوشت شده،ازناحیه تامین اجتماعی اجرانشده ونمیشود وحق این قشرضعیف ومظلوم پایمال میشود.هیچ عکس العملی نشان نمیدهید.ممنون