معاون تعاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی گفت: برای تقویت مالی شرکت‌های تعاونی خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

معاون تعاون وزیر کار: ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های تعاونی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مسکنی در مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی برتر درباره رفع موانع بر سر راه شرکت‌های تعاونی اظهارداشت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون موانع و مشکلات ۱۴۸۵ شرکت تعاونی که با دستگاه‌های اجرایی و دیگر ارگان‌ها داشته اند مرتفع شده است.

وی گفت:خط اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی هم برای توسعه شرکت تعاونی‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر با فعالیت ۹۷ هزار شرکت تعاونی در کشور برای بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است گفت:۵۲ درصد تعاونی‌ها در حوزه تولید و مابقی در حوزه خدماتی و توزیعی فعالیت می‌کنند.

مسکنی با اشاره به اینکه  در حال حاضر فعایت تعاونی‌های پلتفرمی در کشور آغاز شده است گفت: توسعه تعاونی‌های پلتفرمی و تعاونی‌های دانش بنیان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: تاکنون هزار و ۴۸۵ مورد گره گشایی از مشکلات تعاونی ها همچون مسائل بین بخشی و دستگاهی به ویژه در موضوع تامین اجتماعی و مالیات انجام شده است.

در سی و سومین جشنواره امتنان از ۳۲ کارگر نمونه، واحد نمونه، کارفرمای سلامت محور نمونه و خانه بهداشت برتر تجلیل شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.