رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هدف از اجرای طرح درج قیمت بر روی کالاها را شفافیت نظام قیمت دانست و گفت: قیمت چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا کاهش یافته است.

کاهش قیمت ۴۵۰۰ قلم کالا با اجرای طرح درج قیمت

به گزارش  قدس آنلاین، علیرضا تابش در نشست تشریحی درج قیمت تولید کالا در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ضعیف استان گیلان در این حوزه، اظهار کرد: در جلسه امروز بیشتر سوالات در زمینه ابهامات ایجاد شده رأی تولیدکنندگان و خود اعضای کارگروه تنظیم بازار استان گیلان بود.

وی با بیان اینکه سیاست و هدف از اجرای این طرح شفافیت نظام قیمت و حقوق مصرف کننده است، افزود: یکی از درخواست‌های ما از تولیدکنندگان درج قیمت بر روی کالاها است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به دو تقسیم کالا در داخل کشور، گفت: کالاها یا مصرفی پُرگردش و یا مصرفی بادوام و سرمایه‌ای است.

وی با بیان اینکه در گروه اول که مصرفی پر گردش است مصرف کنندگان از قیمت روی کالا در حین پرداخت نباید ۳۰ درصد بیشتر و در کالاهای بادوام و سرمایه‌ای نیز نباید بیشتر از ۲۰ درصد پرداخت کنند، ادامه داد: از مجموع هفت هزار قلم کالا تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا که با اجرای این طرح کاهش قیمت داشته‌اند.

تابش با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود درج قیمت کالا از برخی کانال‌ها اصناف رعایت نمی‌شود، افزود: هم مردم و هم ما به عنوان متولیان باید از حقوق مصرف کنندگان دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح استفاده از توان و ظرفیت مردم برای نظارت بر بازار است قطعاً آشنایی مردم به حقوق خود سبب می‌شود که در احقاق حق خود نیز ورود کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به سمت واحدهای صنفی می‌روند که حقوق آنها را رعایت می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.