۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 788630

اگرچه پیشتر تصور می‌شد با کاهش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا، چرخ‌های اقتصادی این منطقه مجددا به گردش درخواهد آمد؛ اما شیوع سویه اومیکرون که روز به روز بر شمار مبتلایان آن افزوده می‌شود، رشد اقتصادی در این منطقه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

سایه اومیکرون بر اقتصاد آسیا

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه پیشتر تصور می شد با کاهش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا، چرخ‌های اقتصادی این منطقه مجددا به گردش درخواهد آمد؛ اما شیوع سویه اومیکرون که روز به روز بر شمار مبتلایان آن افزوده می شود، رشد اقتصادی در این منطقه را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

شیوع سویه های جدید ویروس کرونا در دنیا و ادامه دار بودن آن، تاثیرات نامطلوبی بر اقتصاد جهان به ویژه آسیا گذاشته است.

در حال حاضر شمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در بسیاری از کشورهای آسیایی رشد چشمگیری نشان می دهد تا حدی که بسیاری از بیمارستان‌ها حداکثر ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده اند و شمار افرادی که در قرنطینه هستند نیز در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری هندی «ایندیا تودی»، شیوع سویه اومیکرون کرونا در جنوب آسیا و اعمال محدودیت های کرونایی از جمله قرنطینه و فاصله اجتماعی تاثیرات منفی بر فعالیت های اقتصادی در این منطقه گذاشته است.

به باور شماری از تحلیلگران اقتصادی، گرچه پیشتر با کاهش شمار مبتلایان به بیماری کرونا تصور می‌شد اقتصاد آسیا با رونق روبه‌رو شود، شیوع سویه اومیکرون که روز به روز به شمار مبتلایان به آن افزوده می‌شود، چشم انداز رشد اقتصادی در جهان به ویژه منطقه آسیا را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

سایه اومیکرون بر اقتصاد آسیا

تاثیر کرونا بر اقتصاد هند

به باور کارشناسان اقتصادی، کرونا اقتصاد هند را نیز ویروسی کرده است. به گزارش پایگاه خبری هندی «دی ایندین اکسپرس»، اگرچه نرخ بیکاری در هند در ژانویه سال ۲۰۲۲ به ۶.۵۷ درصد رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی یعنی ۲۳.۵۲ درصد با کاهش رو به رو شده؛ اما معضل بیکاری همچنان در میان جوانان این کشور در حال افزایش است.

آمارهای وزارت بهداشت جهانی حاکی است تاکنون بیش از ۳۱ میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۴۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر جان باخته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارهای سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۴۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در هند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز در این کشور در نتیجه این بیماری جان باخته‌اند.

سایه اومیکرون بر اقتصاد آسیا

هنگ کنگ

به دنبال شیوع ویروس کرونا در هنگ کنگ و اعمال فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه سراسری در این منطقه، اکثر صنایع و شرکت‌های کوچک تا مرز ورشکستی پیش رفته اند.

به گزارش پایگاه خبری «دموکراسی ناو»، در حال حاضر در هنگ کنگ بیش از ۹۵ درصد از تخت ها کاملا پر شده و تعداد افرادی که در این منطقه در قرنطینه به سر می برند رو به افزایش گذاشته است.

در حال حاضر مقامات هنگ کنگ تصمیم دارند از تمام مردم در این منطقه آزمایش کرونا بگیرند.

در روز جمعه(۲۹ بهمن)، شمار مبتلایان به کرونا در هنگ کنگ به بیش از ۲۰ هزار مورد رسید. این در حالی است که شمار کلی مبتلایان به کرونا در دو سال گذشته در این منطقه حدود ۱۲ هزار مورد بود.

در حال حاضر دولت هنگ کنگ تصمیم دارد شماری بیمارستان اسکان موقت برای درمان مبتلایان به کرونا در این منطقه احداث کند. به باور شماری از کارشناسان، دولت هنگ کنگ برای مهار این میزان از مبتلایان به کرونا آمادگی لازم از نظر زیرساخت های بهداشتی را ندارد.

نگاهی به اقدامات پیشین دولت هنگ کنگ در زمان شیوع ویروس کرونا نشان می دهد مقامات بهداشتی همه بیماران مبتلا به کرونا را حتی با نشانه های اندک این بیماری در بیمارستان بستری می کردند.

در حال حاضر به سبب افزایش شمار مبتلایان به سویه اومیکرون، شمار بستری شدگان در بیمارستان های هنگ کنگ رو به افزایش گذاشته است و بیش از ۱۲ هزار تن از مبتلاشدگان در فهرست انتظار بیمارستان ها برای بستری شدن به سر می برند.

به گفته شماری از مقامات بهداشتی در هنگ کنگ، قرنطینه بیماران در خانه رویکردی مناسب برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری به شمار می آید.

سایه اومیکرون بر اقتصاد آسیا

مالزی

به استناد گزارش های خبری مالزی در سال ۲۰۲۲ میلادی رشد ۵.۵ تا ۶.۵ درصدی را برای خود متصور شده؛ اما افزایش شمار روزانه مبتلایان به سویه اومیکرون در این کشور رسیدن به این هدف را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

اگرچه بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۳۲ میلیونی مالزی در برابر کرونا واکسینه شده‌ و دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، روز به روز شمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در این کشور در حال افزایش است.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن در مالزی به کرونا مبتلا شده‌اند که با احتساب این رقم شمار کلی مبتلایان در این کشور به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

گزارش ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۳۲ هزار و ۲۴۰ تن در مالزی به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سایه اومیکرون بر اقتصاد آسیا

کره جنوبی

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی سبب شده است صندوق بین المللی پول که پیش‌تر رشد اقتصاد ۳.۳ درصدی را برای سال ۲۰۲۲ برای این کشور پیش بینی کرده بود؛ آن را به سه درصد تقلیل دهد.

در گزارش پایگاه خبری یونهاپ آمده است: افزایش شمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در جهان و بالا رفتن نرخ تورم از مهمترین دلایل کاهش چشم انداز رشد اقتصادی کره جنوبی از سوی بانک جهانی به شمار می آید.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، درحالی‌که کره جنوبی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار است ۲۰ اسفند ماه سال جاری برگزار شود، آماده می‌کند؛ شمار مبتلایان روزانه کرونا در کره جنوبی به بیش از ۱۰۰ هزار مورد رسیده است.

گزارش‌های خبری حاکی است شیوع ویروس کرونا بر بسیاری از مشاغل در کره جنوبی تاثیرات سوء گذاشته است. در حال حاضر «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی با هدف حل و فصل مشکلات اقتصادی مردم این کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا از پارلمان این کشور درخواست کرد، تدابیری بیاندیشد.

مقامات کره جنوبی با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این کشور استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند، همچنین افراد خارجی در بدو ورود به کره جنوبی باید به مدت هفت روز در قرنطینه بمانند.

به گزارش الجزیره، در حال حاضر بیش از ۸۶ درصد معادل ۴۴ میلیون نفر از کره جنوبی با جمعیت ۵۲ میلیونی دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۵۸ درصد دیگر نیز دوز سوم کرونا موسوم به بوستر را تزریق کرده اند.

از پنجشنبه هفته گذشته( ۲۸ بهمن ماه سال جاری) بیش از ۱۰۹ هزار و ۸۳۱ نفر به ویروس کرونا در کره جنوبی مبتلا شده اند، همچنین در دو روز گذشته ۴۵ نفر به سبب ابتلا به کرونا در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند که با احتساب این رقم شمار قربانیان ناشی از این بیماری در این کشور به ۷ هزار و ۲۸۳ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.