نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: زیاده‌خواهی و اشرافیت در سبک زندگی طلبگی جایی ندارد. طلبه باید خود را وقف امام زمان (عج) کرده و اساس وقت و زمان خود در استخدام تحصیل علوم دینی و پیشرفت در دروس حوزه‌های علمیه صرف کند.

 زیاده‌خواهی و اشرافیت در سبک زندگی طلبگی جایی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی  در اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: صبر در برابر مشکلات و مقاومت نیاز اساسی زندگی و لازمه هر موفقیت و پیشرفت است. امروزه نیاز اولیه ما همان بحث صبر و مقاومت است. به این معنا که اگر یک خانواده در برابر نارسایی‌ها و ناکامی ها مقاوم باشد، قطعاً موفق خواهند بود.

وی افزود: بسیاری از طلاب مصادیق بالقوه استعداد در حوزه‌های علمی و اثرگذاری اجتماعی هستند. اما تنها افرادی از آن‌ها به موفقیت می‌رسند که خانواده‌هایشان در برابر شدائد و سختی‌ها مقاومت دارند. زیاده‌خواهی و اشرافیت در سبک زندگی طلبگی جایی ندارد. طلبه باید خود را وقف امام زمان (عج) کرده و اساس وقت و زمان خود در استخدام تحصیل علوم دینی و پیشرفت در دروس حوزه‌های علمیه صرف کند. بسیاری از بزرگان ما که نمونه‌های بارز موفقیت و سعادت هستند، در زندگی خود افرادی بسیار مقاوم و صبور بوده‌اند و باید این روحیه بیش از پیش در میان طلاب جوان ما ترویج و نهادینه شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: قرآن کریم در واقع مؤثرترین هدایت‌کننده بشر به سمت مقاومت و ایستادگی است و لذا افرادی که قرآن را بر امورات زندگی خود و خانواده‌شان حاکم کنند، در سایه این فرهنگ قرآنی به یک الگوی زیستی مقاوم در برابر مشکلات دست پیدا می‌کنند که ضامن سعادت آنان است.

وی در ادامه گفت: از نظر اجتماعی هم با توجه به تحولات سیاسی که امروز در جهان با محوریت وابستگی افراد به دین صورت می‌گیرد، مؤثرترین عامل همان مقاومت است. اگر امروز جامعه ما در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های استکبارجهانی که برای به زانو درآوردن جریان انقلاب اسلامی صورت گرفته، موفق بوده‌اند، به خاطر مقاومتی بوده که برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) در دستورکار قرار داشته است. هرچه این مقاومت در عرصه‌های مختلف نهادینه شود، مصادیق فتح و ظفر در برابر دسیسه‌های دشمنان نیز متعددتر خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هرچه افراد با فرهنگ قرآن بیشتر آشنا باشند، در زندگی فردی و عرصه‌های اجتماعی خود نیز موفق‌تر هستند و هرچه که سبک زندگی جامعه ما از فرهنگی قرآنی فاصله بگیرد، این زندگی از مبانی مقاومت دورتر می‌شود و نتیجه‌ای جز ورشکستگی در زندگی فردی و اجتماعی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.