رئیس مجلس به بیان توضیحاتی درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها در بورس که بر اساس قانون صورت گرفته پرداخت.

واگذاری سهام سرخابی‌ها در دستور کار بورس قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم موسوی در صحن علنی امروز مجلس اظهار کرد: دولت برای واگذاری سهام سرخابی‌ها به هواداران اقدام کند. سازمان خصوصی سازی می‌تواند از طریق بورس این دو باشگاه را حتی به یک نفر واگذار کند، ولی چون اهلیت در این واگذاری‌ها رعایت نمی‌شود، قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تجربه تلخ واگذاری‌هایی که داشته ایم پیشنهاد می‌شود ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه به هواداران واقعی آن‌ها واگذار شود. با این کار هم اهلیت و صلاحیت رعایت می‌شود و هم از فساد و رانت جلوگیری می‌شود.

قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: سازمان خصوصی سازی بر اساس قانون این دو باشگاه را از طریق بورس در مسیر واگذاری قرار داده و چون این کار انجام شده دیگر نباید به آن ورود کرد.

گفتنی است؛ حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته اعلام کرده بود: ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت مردم در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. بعد از این مرحله ۵ درصد دیگر از سهام هریک از این دو باشگاه به پیشکسوتان و هواداران واگذار می‌شود.

وی با تأکید براینکه بحث واگذاری سرخابی‌ها عرضه اولیه به شمار نمی‌رود، بلکه مشارکت در افزایش سرمایه دو باشگاه است، گفت: براساس طرح توجیهی افزایش سرمایه دو باشگاه قرار است، از محل مشارکت مردم در افزایش سرمایه از طریق صرف سهام این اتفاق بیفتد.

به گفته قربان زاده، سرمایه ثبتی استقلال ۷۱۹ میلیارد تومان و سرمایه ثبتی پرسپولیس ۷۰۱ میلیارد تومان است. یعنی معادل ۵۰ درصد سرمایه ثبتی هر شرکت که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است، در مرحله اول توسط مردم از طریق مشارکت در افزایش سرمایه تأمین می‌شود که این ارقام حدود ۱۰ درصد رقم ارزش‌گذاری‌ها کل دارایی‌ها و برند هر یک از دو باشگاه سرخابی‌ها به شمار می‌رود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه آیا خصوصی‌سازی به صورت واقعی است، عنوان کرد: دغدغه اصلی مردم ایجاد بهره‌وری و کارآیی و عملکرد مثبت و سودآوری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و همچنین کاستن بار مالی دولت و مشارکت مردم در اداره این دو باشگاه است. 

قربان‌زاده گفت: مسیری که از هفته گذشته شروع شده بی‌بازگشت است که امیدواریم به حکمرانی خوب دو شرکت منتهی شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.