مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی مورد تاکید ماست چرا که بخش مهمی از جهاد تبیین مربوط به فضای مجازی است.

بخش مهمی از جهاد تبیین مربوط به فضای مجازی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی شجاع  در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ارزش و فضیلت قرآن کریم در یک جلسه قابل بیان نیست اما آنچه مطرح است، این است که جامعه ما هنوز با قرآن و معارف اهل بیت(ع) فاصله دارد. هر چه از اقیانوس بیکران قرآن بهره‌مند شویم، باز هم نیازمند یادگیری معارف قرآنی برای رسیدن به حیات طیبه هستیم.

وی ادامه داد: مجموعه معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی آن را تبدیل به تنها وزارتخانه‌ای کرده که دارای پسوند اسلامی است. این موضوع از سویی تکلیف‌آور و از سوی دیگر الهام‌بخش این است که باید دارای برنامه با آموزه‌های قرآن باشد.

شجاع تصریح کرد: امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم و دغدغه‌مندی و تعصب وی بر فعالیت‌های قرآنی تلاش این است که فعالیت‌های قرآنی گسترش یابد. البته انتظار می‌رود از طرف دیگر برگزاری مسابقات قرآن کریم، پویش‌های قرآنی و فعالیت در این مسیر مورد حمایت قرار گیرد.

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است در این مسیر برای داشتن جامعه قرآنی با قالب‌های جذاب وارد میدان شده و مفاهیم این کتاب عظیم را در قالب‌های خلاقانه به مخاطب ارائه دهیم تا جوانان و نوجوانان پای سفره قرآن قرار بنشینند.

وی با اشاره به اینکه وقت زیادی در فضای مجازی می‌گذرانیم، افزود: قرآنی کردن فضای مجازی به ویژه آن بخش از فضای که بیشتر مورد استفاده اعضای خانواده این مجموعه قرار دارد، مد نظر ماست؛ لذا هر چه بیشتر زندگی فردی و جامعه را به سمت قرآن هدایت کنیم، مقدمه رسیدن به تمدن اسلامی زودتر فراهم خواهد شد.

شجاع اضافه کرد: بر این اساس بهترین روش هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی همین مسیر فعالیت قرآنی است. این موضوعی بسیار ارزشمند است که امیدواریم اثرات آن را در جامعه نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.