مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مطابق بند"ی" تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران در این خصوص، مشترکان گاز طبیعی زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که مصرف گاز آنها در سه پله اول قرار داشته باشد، از پرداخت گازبها معاف هستند.

معافیت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت گازبها

به گزارش قدس آنلاین، فرشید دشتی  افزود: بر اساس این قانون مشترکان گاز طبیعی که اطلاعات محل اسکان آنان توسط کمیته امداد و یا بهزیستی تایید و ارسال شده باشد، در صورت مصرف متعارف و قرار گرفتن در محدوده مصرفی سه پله نخست، از پرداخت هزینه گازبها معاف هستند.

وی بیان کرد: این معافیت به مددجویان کم‌مصرف تعلق گرفته و در صورت عبور از میزان مصرف تعیین شده و قرار گرفتن در پله‌های چهارم و بالاتر، مشمول تعرفه‌ خواهند بود.

وی گفت: هم اکنون مکاتبات لازم از سوی شرکت گاز خراسان رضوی با اداره کل بهزیستی استان برای دریافت اطلاعات انجام شده که پس از بررسی اطلاعات دریافتی، ضمن برنامه‌ریزی اعمال تعرفه تخفیف یافته، موارد دارای اشکال برای کنترل و اصلاح به آن سازمان منعکس شده است.

دشتی اظهار داشت: به صورت همزمان از ابتدای ابلاغ مواد قانونی، بسترسازی لازم در سامانه‌های صدور صورت حساب شرکت ملی گاز و سایر سامانه‌های استانی برای اجرای این قانون فراهم گردیده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این استان دارای سه اقلیم یک، دو و سه است که البته اغلب شهرها و روستاهای استان در اقلیم دو قرار دارند، سقف مصرف متعارف در اقلیم یک که سردترین اقلیم است تا ۵۰۰ مترمکعب در ماه، اقلیم دو تا ۴۵۰ مترمکعب و اقلیم سه تا ۴۰۰ مترمکعب در ماه تعیین شده است.

شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در استان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.