قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه بیست و دوم فوریه ۲۰۲۲ (سوم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در پرونده ای به پیشرفت های جالب توجه کره جنوبی از لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی در جهان می پردازد. این روزنامه در پرونده خود می خواهد به این سوال پاسخ دهد که کره جنوبی چگونه توانسته در چند سال گذشته در حوزه های مختلف موزیک، تلویزیون و سینما، اینقدر پیشرفت داشته باشد و به مهره ای تاثیرگذار در جهان تبدیل شود. لس آنجلس تایمز همچنین ابراز نگرانی می کند که در آینده ای نزدیک باید منتظر آتش سوزی های گسترده دیگری در کالیفرنیا باشیم و این بار این حوادث، می تواند منابع تامین آب این ایالت ۴۰ میلیون نفری را تهدید کند.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه به مناسبت تاریخ جالب توجه میلادی امروز یعنی ۲۰۲۲/۲۲/۲، شماره ای ویژه منتشر کرده است. این روزنامه می گوید از فوریه سال ۲۰۱۷ که به مناسبت ۱۱۱۱۱ شماره این روزنامه، ویژه نامه ای منتشر کرده است، منتظر چنین شرایطی بوده و چون برای شماره ۲۲۲۲۲ این روزنامه باید تا ۳۰ آوریل ۲۰۵۳ صبر کنند، به همین دلیل از تاریخ جالب توجه میلادی امروز استفاده کرده اند! لیبراسیون موضوعات مختلف خود از بحران پلیس در این کشور گرفته تا تورم را هرگونه که توانسته به عدد ۲ ربط داده است.

گِلوب اَند مِیل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا در گزارشی به تصمیم جاستین ترودو نخست وزیر این کشور در باقی نگاه داشتن وضعیت اضطراری در اوتاوا پایتخت کانادا می پردازد. بنابر گزارش این روزنامه، ترودو با وجود حل مساله تظاهرات مخالفان واکسن اجباری و بستن خیابان ها توسط این گروه برای مدت حدود سه هفته، این کار را برای به دست آوردن توان بیشتر در خصوص وقایع احتمالی آینده انجام داده است. گلوب اند میل همچنین گزارشی در خصوص وضعیت پناهگاه های جنگی برای مردم در اوکراین منتشر کرده و معتقد است این پناهگاه ها توان مقابله با حمله احتمالی روسیه را نخواهند داشت.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به ادامه گمانه زنی ها پیرامون بحران روسیه – اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه از قول مقامات آمریکایی می گوید که روسیه در آینده ای بسیار نزدیک حمله به چند شهر اوکراین را آغاز خواهد کرد. ژاپن تایمز همچنین قوانین جدید رفت و آمد در مرزهای ژاپن به خاطر همه گیری کرونا را برای مخاطبینش منتشر کرده، و مقاله ای نیز در رابطه با افزایش توهین ها در شبکه های مجازی در کره جنوبی دارد که اخیرا منجر به خودکشی یک جوان شده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل، در مقاله ای صحبت های رئیس اتحادیه یهودیان در خصوص لزوم مهاجرت اوکراینی های یهودی از این کشور را ریاکارانه لقب داد. این روزنامه همچنین به انتصاب اولین قاضی مسلمان در دادگاه عالی اسرائیل واکنش نشان می دهد. جروزالم پست همچنین تغییر مکان سفارت اسرائیل در اوکراین از کیف به لِویو را بازتاب داده و همچنین در گزارشی می گوید مدرکی در مورد سوءاستفاده پلیس اسرائیل از استراق تلفن های برخی افراد به دست نیامده است.

یواس‌‎ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارشی، معتقد است ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیشبرد برنامه های خود پیرامون بحران روسیه – اوکراین از تکنیک های ایجاد شک و تردید و منحرف کردن تمرکز رقبا استفاده می کند. این روزنامه همچنین به ناراحتی والدین آمریکایی در خصوص تاخیر آغاز واکسیناسیون کودکان پرداخته اما تاکید می کند که کارشناسان پزشکی از این تاخیر برای تحقیق بیشتر در خصوص امنیت آن برای کودکان حمایت می کنند. یواس ای تودی همچنین در خصوص نگرانی قانون گذاران در مورد به راه افتادن موج جدید تنفر نسبت به آسیایی های مقیم ایالات متحده گزارشی به چاپ رسانده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت از انگلیس، علاوه بر پرداختن به بحران روسیه-اوکراین و به رسمیت شناخته شدن دو منطقه جدایی طلب اوکراین توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در گزارشی به برداشته شدن تمامی محدودیت های کرونایی در بریتانیا از روز پنجشنبه خبر می دهد. این روزنامه می گوید با وجود اینکه بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا این دستور را صادر کرده، اما کارشناسان بهداشتی به او اخطار داده اند که این کار ممکن است در زمان بروز سویه های جدید کرونا، صدمات سختی را وارد آورد. ایندیپندنت همچنین حذف تست رایگان کرونا در بریتانیا را نیز بازتاب داده که ماهانه حدود دو میلیارد پوند از هزینه های دولت کم می کند.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در پرونده ای به پیشرفت های شهر شانگهای در پیشبرد برنامه های توسعه روستایی می پردازد. این روزنامه می گوید شانگهای با ارائه مدل های جالب توجهی در توسعه مناطق روستایی و حومه شهری شانگهای، به عنوان الگویی برای دیگر مناطق شهری - روستایی چین قرار گرفته است. شانگهای دیلی همچنین سیاست های جدید کرونایی هنگ کنگ در میان اوج گیری کووید ۱۹ در این کشور را زیر ذره بین برده که حضور در فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها را فقط برای افراد واکسینه شده مجاز می داند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز مانند بیشتر روزنامه های غربی، تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک از اوکراین را بازتاب داده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای از جدیدترین دستاورهای مدیریت الگوریتم که آن را می توان جزو فناوری های خرد در نظر گرفت رونمایی کرده و می گوید ورود مدیریت الگوریتم در رسانه های جمعی می تواند تهدیدی بسیار بزرگ برای کاربران باشد. فایننشیال تایمز همچنین درگیری مالی لهستان و اتحادیه اروپا را زیر ذره بین برده و نگاهی نیز به پیش نرفتن برنامه های حمل و نقل عمومی در لندن به خاطر دورکاری مربوط به همه گیری کرونا انداخته است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال معتقد است برنامه های ولادیمیر پوتین برای گسترش نفوذ روسیه در اروپا فراتر از فقط اوکراین بوده، و این کشور می خواهد نقشه امنیتی اروپا را که در انتهای جنگ سرد در گذشته به ضرر این کشور تنظیم شد را اکنون دوباره آنگونه که می خواهد طرح ریزی کند. این روزنامه همچنین معتقد است تورم و تاخیرهایی که در زنجیره تامین در ایالات متحده به وجود آمده، باعث از بین رفتن کسب و کارهای خرد بسیاری در این کشور خواهد شد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.