سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین به هموطنان مقیم این کشور توصیه کرد که از سفر به مناطق پر خطر خودداری کرده و اگر ادامه حضور آنها به ویژه دانشجویان ضرورتی ندارد، این کشور را موقتا ترک کنند.

ایرانیان مقیم اوکراین به مناطق پر خطر سفر نکنند

به گزارش قدس آنلاین، در پی تحولات اخیر در اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم این کشور خواست که به مناطق پر خطر سفر نکنند. 

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تحولات جاری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف به تمامی هموطنان مقیم اوکراین توصیه می‌کند از سفر به مناطق پرخطر خودداری کرده و چنانچه ادامه حضور آنها به ویژه دانشجویان ایرانی در اوکراین ضرورتی ندارد، نسبت به ترک موقت این کشور اقدام کنند.

سفارت همچنین از هموطنان درخواست کرده ارتباط خود با سفارت جمهوری اسلامی ایران به منظور دسترسی و هماهنگی لازم در شرایط اضطراری حفظ کنند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: بدیهی است سفارت جمهوری اسلامی ایران ایران فعالیت عادی خود و ارائه خدمات به هموطنان مقیم اوکراین را همچنان ادامه داده و از طریق شماره تلفن(۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹) به صورت تمام وقت پاسخگوی پرسش‌های آنان است.

گفتنی است؛ روز گذشته منابع نظامی مدعی شلیک راکت‌های «گراد» و گلوله‌های ۱۲۲ میلیمتری ارتش اوکراین به برخی مناطق در«دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین شدند.

طبق این گزارش؛ نیروهای مسلح اوکراین پنج راکت از نوع «گراد» و ۱۲ گلوله ۱۲۲ میلیمتری را  به سمت دونتسک شلیک کردند که این اولین استفاده از این راکت‌ها از سال ۲۰۱۸ به این سو است.

مقام‌های نظامی مستقر در منطقه افزودند که شلیک این راکت‌ها بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی به منطقه «کیف اسکای» در دونتسک بود. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله گزارش نشده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک شدیدترین گلوله باران را در روزهای گذشته گزارش کردند که به تعدادی از زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب رسانده است. به دنبال این حادثه، مقام‌های ارشد دونتسک و لوهانسک جمعه گذشته دستور تخلیه غیرنظامیان از مناطق یاد شده و حرکت به روسیه را به دلیل تهدید فزاینده خصومت‌ها اعلام کردند.

خبرگزاری  «رویترز» نیز از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.