سفیر ایران در مسکو در ادامه ایجاد پنجره واحد برای صادرات در کشور را برای جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیر تخصصی ضروری عنوان کرد و افزود: باید در داخل کشور به بخش خصوصی اهمیت بیشتری داده شود و مشکلات آنان کاهش یابد.

ایجاد پنجره واحد صادرات برای جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیر تخصصی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، کاظم جلال روز چهارشنبه در ارتباط تصویری با استاندار اردبیل با اشاره به وسعت روسیه و حجم اقتصاد آن کشور بیان کرد: سفر رییس جمهور به روسیه برای کشور استراتژیک و بسیار هوشمندانه بود و ایران از نتایج آن به تدریج بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: استان اردبیل می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های خود با استان ساراتوف روسیه به عنوان خواهرخوانده معرفی شود و در صورت تایید می‌توان با برگزاری وبینار سه جانبه بین ۲ استان و سفارت ایران در مسکو، ارتباطات تجاری و حضور هیات‌های تجاری را مطرح کنیم.

سفیر ایران در مسکو گفت: ظرفیت استان اردبیل برای گسترش مناسبات با روسیه مطلوب است و  با توجه به میزان بالای واردات می‌تواند جایگاه مناسبی برای حضور ایران و این استان باشد.

سفیر ایران در مسکو ظرفیت گردشگری استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: گردشگری مقوله‌ای مهم و در دیپلماسی کشور نیز تاثیرگذار است و بر همین اساس باید به جد در این خصوص ورود کنیم.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان استان اردبیل برای پیگیری ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد، اتصال آن به جمهوری آذربایجان و ایجاد کریدور ترانزیتی، این موضوع را امری ضروری برای توسعه کشور ارزیابی کرد.

جلالی با اشاره به اینکه مفهوم امنیت با توسعه گره خورده است، اضافه کرد: هر چقدر کشور بتواند ظرفیت ترانزیتی‌ را تقویت کند، در امروز و آینده کشور مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر جدیت در پیگیری این اقدام و ایجاد مسیر ترانزیتی، آن را طرحی اصولی و ماندگار برشمرد و گفت: کشور ما نیازمند این است که اتصال خود را با کشورهای دیگر برقرار کند.

سفیر ایران در مسکو در ادامه ایجاد پنجره واحد برای صادرات در کشور را برای جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیر تخصصی ضروری عنوان کرد و افزود: باید در داخل کشور به بخش خصوصی اهمیت بیشتری داده شود و مشکلات آنان کاهش یابد.

وی همچنین حل مشکلات گمرکی در مرزها را گامی برای حمایت از صادرکنندگان دانست و اظهار کرد: مرزها باید در ارتباط با خدمات گمرکی مجهز باشند و از آنجایی که در گمرکات امکانات و تنگناهایی وجود دارد، باید به این مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی در استان اردبیل فعالیت دارد و با وجود برخورداری از افزون بر یک‌هزار تاریخی، طبیعی، منقول و ناملموس گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت یکی از محورهای توسعه این استان به شمار می‌رود.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.