مدیر روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ از ۲۵اسفند آغاز و تا ۱۵فروردین۱۴۰۱در حالت آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران خواهند بود.

آماده‌باش نوروزی اورژانس ۱۱۵

مهدی توحیدی- محمد علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اشاره به اینکه چهارشنبه پایانی سال، زمان تحویل سال نو، سخنرانی احتمالی رهبرمعظم انقلاب و روز طبیعت از روزهای ویژه در ارائه خدمات اورژانس۱۱۵ محسوب می‌شود، اظهار کرد: در زمان ویژه تحویل سال خیل عظیمی از زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که در این خصوص با هماهنگی آستان قدس رضوی، پوشش مناسب اورژانس۱۱۵ و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری ارائه خواهد شد. وی عنوان کرد: علاوه بر استقرار پایگاه‌های اطراف هسته مرکزی حرم مطهر، استقرار آمبولانس‌ها در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در لحظه تحویل سال و همچنین برنامه‌ریزی‌های کاملی برای استقرار آمبولانس‌ها در زمان سخنرانی احتمالی رهبری انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای این ایام در شهر مشهد ۷۶پایگاه اورژانس به همراه ۹۶دستگاه آمبولانس به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: به طور کلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵۹پایگاه، ۱۷۹آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس به همراه یک بالگرد برای کمک به هموطنان مهیای خدمت هستند.

آمادگی پایگاه‌های اطراف حرم مطهر

علیشاهی همچنین خاطرنشان کرد: پایگاه شهید سلیمانی در حرم مطهر، پایگاه شهید اندرزگو در میدان بیت‌المقدس، پایگاه بست میدان طبرسی، پایگاه نواب، پایگاه پنجراه پایین خیابان و پایگاه جوادیه پایگاه‌هایی هستند که با تجهیزات کامل به زائران و مجاوران در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهند کرد.  وی با اشاره به افزایش کارشناسان پاسخگو به خطوط تلفن اورژانس۱۱۵ و آمادگی کامل مرکز ارتباطات و فرماندهی مرکز اورژانس در این ایام عنوان کرد: آمادگی کامل پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و افزایش ذخیره تجهیزات و داروی مصرفی مورد نیاز پایگاه‌ها، آماده‌باش اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی و خروجی و پارک‌های اصلی داخل شهر، افزایش اپراتورهای۱۱۵ به منظور بالا رفتن توان پاسخگویی و تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد پایگاه‌های اورژانس۱۱۵ ازجمله اقدام‌های اورژانس مشهد در این ایام خواهد بود. 
وی از آمادگی اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز هدایت بیماران در بین مراکز درمانی خبر داد و عنوان کرد: استقرار کارشناسان ما در مرکز کنترل ترافیک شهرداری در ساعت‌های شلوغ شهر برای کوتاه کردن زمان مأموریت‌های همکاران یکی دیگر از فعالیت‌های اورژانس در این ایام خاص خواهد بود. وی اظهار کرد: در ایام نوروز بحث‌های نظارتی ما بر پایگاه‌های اورژانس و آمبولانس‌ها افزایش می‌یابد و به صورت ویژه بر عملکرد همکاران نظارت خواهد شد و در تمام مأموریت‌هایی که در اورژانس انجام می‌شود برای تماس‌گیرنده پیامکی ارسال خواهد شد که می‌توانند نظرات خود را از انجام مأموریت‌ها اعلام کنند.

آمادگی برای چهارشنبه آخر سال

وی با اشاره به آمادگی کامل اورژانس برای چهارشنبه آخر سال و حوادث احتمالی با همکاری و فراخوان نیروهای ستادی عنوان کرد: علاوه بر پایگاه‌های موجود، آمبولانس‌های بیشتری برای این شب در حالت آماده‌باش خواهند بود و در مکان‌هایی که شورای تأمین استان اعلام کند، مستقر می‌شوند.
وی به آمادگی ۲۴ساعته نیروهای پشتیبانی اعم ازعملیاتی و اداری اشاره و عنوان کرد: غیر از آمبولانس‌هایی که در شهر مشهد فعالیت می‌کنند یک اتوبوس‌آمبولانس در سمت خروجی اتوبان باغچه مستقر است. همچنین در قراردادی که با هوانیروز بسته شده یک فروند بالگرد اورژانس برای پروازهای خارج شهر و جاده‌های منتهی به شهر در نظر گرفته شده است. وی از تجهیز کامل امکانات و به‌روزرسانی آمبولانس‌ها برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مجاوران در این ایام خبر داد و عنوان کرد: ما در حوزه فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مشهد، تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور برای پوشش فراگیر خواهیم داشت.
از شهروندان محترم درخواست می‌کنیم برای دریافت پاسخ‌های خود درخصوص کرونا خطوط اورژانس۱۱۵ را اشغال نکنند و از طریق مراکز۱۹۱ و ۴۰۳۰ پاسخ‌های خود را درباره کرونا دریافت کنند و از تماس‌های غیرفوریتی با اورژانس خودداری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.